• Pappman

Har SD en trollgrupp liknande Putins?

Tycker att det är extremt många SD åsikter på forumet och inför valet var det ännu värre.

Nu till min fundering, jag tror det var DN som rapporterade om " Putins trollfabrik" i S:t Petersburg här nyligen. Där de anställde folk för att sprida regimvänlig propaganda och klanka ner på motståndare över sociala medier.

Skulle det vara möjligt att SD har en liknande grupp med tanke på hur välrepresenterade de är här på forumet?

• Svar på tråden Har SD en trollgrupp liknande Putins?
  • MrFahrenheit

TS, sa det alla redan har tänkt sedan en ltid tillbaka..

Det är lika rätt att sprida glädje ibland de som förnekar att de tycker om ögonbryn som är förbi en visss gräns, under sommarhalvåret...

Alla ska redan veta att jag rakar pungen,även om jag blir påkommen... OOOOhhhhohohoho!!!

• oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-02-07 20:31:02 följande:
    www.scb.se/Statistik/_Publikationer/ME0201_20...
    På tal om scb statistik. I denna undersökningen har vi ett bortfall på 43.8% ! Bara det borde ju få en att höja på ögonbrynen vad det är de egentligen har mätt. Vilka är det som är intresserade av att delta i en sådan undersökning och vilka väljer att inte delta. Känns inte riktigt som man kan lita på underlaget här eller hur?
  • sjuttiofemman
    Pappman skrev 2015-02-07 16:16:44 följande:

Tycker att det är extremt många SD åsikter på forumet och inför valet var det ännu värre.

Nu till min fundering, jag tror det var DN som rapporterade om " Putins trollfabrik" i S:t Petersburg här nyligen. Där de anställde folk för att sprida regimvänlig propaganda och klanka ner på motståndare över sociala medier.

Skulle det vara möjligt att SD har en liknande grupp med tanke på hur välrepresenterade de är här på forumet?

Klart de har. Allt för att sprida rasistiskt skit. Och hota meningsmotståndare till tystnad.
  • MrFahrenheit

Alla är redan överens om att kärlek är det enda som kommer att leda oss framåt. Kärlek kommer sprida sunt förnuft.... Alla älskar att hata allt som kärleken ger.

Att älska är inte detsamma som kärlek...

• MrFahrenheit
    sjuttiofemman skrev 2015-02-09 16:31:05 följande:
    Klart de har. Allt för att sprida rasistiskt skit. Och hota meningsmotståndare till tystnad.
    Alla haters bör bemötas med bench-luving. (punkt)

"I found you on a bench my luve. Now you are mine..."
  • Prällen

Det är hårt att vara SD

:are

• ölburk2
    Pappman skrev 2015-02-07 16:16:44 följande:

Ja det har dom, å den gruppen har funnits i flera år nu, inget hemligt med det, även om SD själva vill få oss att tro det, dock ser den inte exakt ut som i Ryssland.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Sensitiveguy

Självklart har de en postfascistisk ryggdunkarklubb på FL.

• MrFahrenheit

Allt hat bör bemötas med kärlek. Den som slutar att älska, "bidrar" (fult ord) till en sämre morgondag...

• MrFahrenheit
    Sensitiveguy skrev 2015-02-20 14:49:37 följande:

Självklart har de en postfascistisk ryggdunkarklubb på FL.

Japp! *dunk*

Nu är du en officiell medlem utav oss som älskar att hata luvers
  • Sensitiveguy
    MrFahrenheit skrev 2015-02-21 01:38:54 följande:

Japp! *dunk*

Nu är du en officiell medlem utav oss som älskar att hata luvers

Åh, jag bugar och bockar! LOL.
  • Bothilda2
    Flash Gordon skrev 2015-02-07 17:06:14 följande:
    Knappast troligt. Ett organiserat sådant arbete hade förmodligen inte kunnat hemlighållas.

En organiserad SD-drive på nätet är en önskedröm för SD:s motståndare eftersom alternativet vore att det faktiskt är självständigt folk som tycker och skriver - vilket förmodligen vore en mardröm för samma folk.

Det kan iofs vara så att SD rent generellt har många sympatisörer som hänger på nätet (i jämförelse med exempelvis FP) och att det kan vara en förklaring.
    Visst är det så!

Tror att det finns tre förklaringar till att Sd:are är överrepresenterade på nätet:

1. Sd:s väljare är i genomsnitt unga/yngre, och fler unga än äldre har tillgång till internet

2. Män är överrepresenterade i Sd:s väljarkår, och män är överhuvudtaget mer intresserade av att diskutera politik. Det ser man ju även på tidningarnas insändarsidor: det är många gånger fler män än kvinnor som skriver insändare med politiskt innehåll. När kvinnor är på nätet, sysslar de mera med att upprätthålla sociala relationer, och med att diskutera relationer, barn, matrecept, mode, smink, shopping, frisyrer, handarbeten, heminredning med flera mjuka ämnen.

3. Den viktigaste orsaken tror jag: man kan fortfarande råka ut för repressalier om man talar alltför öppet om sina Sd-åsikter IRL, t.ex. på arbetsplatsen. Så nätet blir en säkerhetsventil för att släppa ut ilska över den haveverade invandringspolitiken och daltandet med invandrare (samt en del annat). Förhoppningen finns ju även att andra ska till sig av det man skriver, och vakna!
Svar på tråden Har SD en trollgrupp liknande Putins?