• Magnus 81

Voxra - Erfarenheter?

Hallå! 

Skulle gärna vilja höra erfarenheter av Voxra. 

Hur var insättningen? Främst om ni hade psykiska svårigheter vid insättningen. 

När (om) fick ni effekt - hur lång tid tog det? 

Har själv gått på Voxra nu i 8 dagar. Första 2-3 dagarna kände jag ingenting. Följt av 2-3 dagar då jag fick ökad motivation och lust. Nu har det följts av 2-3 dagar med ökad ångest och motivationen och lusten är som bortblåst. 

Funderar på att redan ge upp då jag knappt inte klarar av mer ångest än vad jag hade innan. Vet att det är för tidigt för att kunna utvärdera om medicinen hjälper mig eller inte.

Har också Mirtazapin 30mg just för att jag vet att Voxra kanske inte är bästa medicinen för just ångest. Började med den för att få mer ork, lust och motivation att komma igång att göra saker.
  • Svar på tråden Voxra - Erfarenheter?
  • betwangles

Jag är bipolär 2 och har tagit Voxra i ca 1,5 år. Jag har bara goda erfarenheter av den. Jag mår mycket bättre, piggare, gladare och mer koncentrerad. Jag har aldrig haft ångest så jag kan inte riktigt sätta mig in i det. Det enda jag märkte vid insättning vara att jag hade några dagar med sömnsvårigheter. Det gäller att ta den så fort man stiger upp på morgonen, sen är det inga problem med sömnen. Det fina med Voxra är att den har nästan inga biverkningar, och de som finns kan vara lite positiva...viktminskning tex. Mirtazapin är ju tvärtom, man blir hungrig och sugen på allt sött...och man tjocknar. Dessutom har Voxran inga biverkningar på sexlivet, vilket nästan alla andra antidepp har.

Nu är det ju ett tag sen du ställde frågan här så du kanske har kommit till rätta eller kanske gett upp Voxra. För mig funkar den iaf perfekt.

Svar på tråden Voxra - Erfarenheter?