• Magnus 81

Voxra - Erfarenheter?

Hallå! 

Skulle gärna vilja höra erfarenheter av Voxra. 

Hur var insättningen? Främst om ni hade psykiska svårigheter vid insättningen. 

När (om) fick ni effekt - hur lång tid tog det? 

Har själv gått på Voxra nu i 8 dagar. Första 2-3 dagarna kände jag ingenting. Följt av 2-3 dagar då jag fick ökad motivation och lust. Nu har det följts av 2-3 dagar med ökad ångest och motivationen och lusten är som bortblåst. 

Funderar på att redan ge upp då jag knappt inte klarar av mer ångest än vad jag hade innan. Vet att det är för tidigt för att kunna utvärdera om medicinen hjälper mig eller inte.

Har också Mirtazapin 30mg just för att jag vet att Voxra kanske inte är bästa medicinen för just ångest. Började med den för att få mer ork, lust och motivation att komma igång att göra saker.

• Svar på tråden Voxra - Erfarenheter?
  • spaceylisie

När jag började med Voxra var jag grymt deprimerad. Märkte inget alls vid insättningen men efter 2-3 veckor hade depressionen lättat så pass att jag kunde gå tillbaka till jobbet.

Äter dock inte Voxra längre, eller om jag bara har gjort ett uppehåll, vet inte än. Efter 3-4 månader sänkte jag dosen från 300 till 150 pga ökad tremor och sedan började det snurra till i skallen. Jag speedade iväg fullständigt i skallen varvat med ångest, rastlöshet, ilska och irritation. Så då tog jag bort den.

Nu är jag på väg ner i depression igen men det är "lugnare" i huvudet åtminstone.

Voxra är annars det bästa antideppet jag någonsin har ätit. Så håll i eller ring till din läkare och beskriv hur det känns så får hen avgöra. :)

• Morriiss

har aldrig haft biverkningar av voxra... inte vid insättning o inte vid dosökning o inte nu när jag äter... 

Nackdelen är att om jag tar min dos (300mg) lite för sent på morgonen kan jag inte somna på kvällen utan får ligga vaken till långt efter midnatt. I början va jag nog lite lätt speedad.. men det fungera verkligen som humörlyftande för mig... lite lätt rastlös utan att bli motiverad att göra nåt vettigt kan jag ibland känna av..

Känner mig iaf mer stabil... ibland undrar jag t o m om den verkligen har nån effekt.. men det tycker visst min omgivning så då är det nog så haha

Det du säger o katten gör kan man lägga i samma låda!
Svar på tråden Voxra - Erfarenheter?