• sandraalice

Pappas fru förbjuder mina halvsyskon från att prata med mig

Hej!

Min pappas fru har alltid hatat mig, hon har slagit mig massor förut men nu vågar hon inte längre, hon slår även hennes barn alltså mina halvsyskon. Pappa är feg och vågar aldrig säga emot henne nästan. Nu är det så att hon har börjat (hon har alltid gjort det lite) säga till barnen att dem inte får prata med mig, dem lyssnar ju så klart inte på henne o fortsätter prata med mig men jag märker att dem är rädda. Speciellt min lillasyster på 6 år, o vågar inte prata med mig inför henne. Lillebror är 4. Nu ska jag flytta hemifrån snart och är jätte orolig att hon ska uttnyttja att jag inte är där och få mina syskon att hata mig.. Har hotat henne med socialen och polisen men hon slutar aldrig hon är verkligen sjuk i huvudet att det inte finns ord.. Vad ska jag göra? Jag kommer ju komma o hälsa på ofta men då kanske barnen inte vågar va med mig.. Kommer dem att glömma bort mig eller börja hata mig? Dem älskar mig jätte mycket och jag dem men barn påverkas ju mycket av sin mamma...

• Svar på tråden Pappas fru förbjuder mina halvsyskon från att prata med mig
  • student2013

Är inte så insatt men ring socialen så dem inte får vara hos henne eller att hon inte får träffa dem om hon misshandlar dem vilket hon gör enligt mig om hon slår dem. Du kan inte ta med dem hem från skola/ dagis över någon helg eller så? Tänker så dem slipper vara rädda att dem ska bli slagna av henne. Din pappa borde skaffa stake och sticka från henne med barnen men är han feg så är han väl rädd att hon ska slå han också..

• Jag är bara jag

Du ska sluta hota och göra allvar av dina hot och faktiskt anmäla henne! Tänk på dina syskons framtid,de måste få det bättre än så här!

• sandraalice

Ja jag och min storebror funderar på det men blir så orolg att barnen kanske hamnar hos någon värre eller att pappa kommer hata mig föralltid.. Han vågar inte säga ifrån när hon säger sånt han säger till mig att inte lägga mig i..

Ja jag vill så gärna ha dem hos mig ibland men hon kärringen tillåter inte det. Jag skulle ta ut lillebror o leka en gång o då sa hon till han "går du ut genom dörren för du stryk"..

• Jag är bara jag

Hos nån värre-är det ens möjligt? Dessutom utreds alla familjehem,det ska mycket till om de vanvårdas även där nuförtiden. Och so what om din pappa avskyr dig ett tag? Har han nåt innanför skallbenet inser han att en anmälan är det bästa i längden. Då kanske han fattar mod och lämnar henne och kanske får vårdnaden också.

• student2013

[quote=74822062][quote-nick]sandraalice skrev 2015-02-08 19:48:00 följande:[/quote-nick]

Ja jag och min storebror funderar på det men blir så orolg att barnen kanske hamnar hos någon värre eller att pappa kommer hata mig föralltid.. Han vågar inte säga ifrån när hon säger sånt han säger till mig att inte lägga mig i..

Ja jag vill så gärna ha dem hos mig ibland men hon kärringen tillåter inte det. Jag skulle ta ut lillebror o leka en gång o då sa hon till han "går du ut genom dörren för du stryk"..

[/quote

Anmäl henne nu eller om du är själv med småsyskonen och pappan. Om du har körkort och bil vill säga sätter dem i bilen med barnstolar och det som dem behöver och kör om hon säger du att du har kidnappat dem säger du att det var för deras bästa till polisen.

• Jag är bara jag
    student2013 skrev 2015-02-08 19:53:07 följande:
    [quote=74822062][quote-nick]sandraalice skrev 2015-02-08 19:48:00 följande:[/quote-nick]

[/quote
    Anmäl henne nu eller om du är själv med småsyskonen och pappan. Om du har körkort och bil vill säga sätter dem i bilen med barnstolar och det som dem behöver och kör om hon säger du att du har kidnappat dem säger du att det var för deras bästa till polisen.
    Men snälla du,en kidnappning leder väl ingenstans! Då åker ju bara ts dit.  En anmälan är det enda rätta,nåt handgripligt kan hon inte göra.
Svar på tråden Pappas fru förbjuder mina halvsyskon från att prata med mig