• o00o

Jag vill ha ett barn till, han känner sig klar. Vad gör vi??

När vi blev tillsammans var vi överens om hur många barn vi ville ha. Nu har vi så många men jag känner att jag absolut vill ha ett till. Drömmer om ett barn till, tittar på barnvagnar.. känner mig allmänt knäpp som bara tänker på en bebis. Han känner sig helt klar, vill inte "börja om" mm.. Vad ska vi göra? ? En av oss får ju ge med sig. Känns ju såklart inte bra att skaffa ett barn som han inte fullt ut vill ha men samtidigt känner jag att jag inte kan släppa tanken på ett barn till...

Nån som varit i samma situation, vad gjorde ni?

• Svar på tråden Jag vill ha ett barn till, han känner sig klar. Vad gör vi??
  • fjanten

Hur många barn har ni nu?

• fjanten

Och hur är åldrarna?

Har man fått barn tätt så har man ju, i princip, levt under småbarns tiden i flera år (med dålig sömn och allt annat det innebär). Jag kan förstå varför han skulle känna att han inte orkar "börja om" efter det.

• Tecum

Ni låter bli att skaffa fler barn, så enkelt löser ni problemet. Tre barn kan räcka, förstår din man fullt ut. Dessutom var ni överens nu vill du bryta det...

• Natulcien

Nej, jag har inte varit i samma situation. Men spontant så känns det ju som så att om ni var överens om tre från början, så är det ju du som får ge dig.

• Sjörövarfabbefarfarsfar

Jag är lite i samma situation. Jag vill ha 1 till min man tycker det är bra med 3. Vi "skulle ha" 2 barn sa vi innan. Men ändrade oss när 2:an blev lite större. Mina barn är nu 8,6,2 år.

Min man ser bara allt det praktiska för litet hus, för liten bil, slut på resor. Sen säger han själv att bebisen/barnet i sig hade varit mysigt. Men att det inte funkar rent praktiskt. Men jag menar på att vill man ha fler barn så får man bortse från det praktiska, för det är inget som inte går att lösa.

Det är så kort tid i livet barnen är små och när man är mitt uppe i det kan det kännas övermäktigt.

• Det vackraste

Jag tycker ni ska nöja er. ;) Men vi var båda nöjda med tre (f p f) men blev oplanerat gravida trots p-medel, och det har varit jobbigt. ... minst sagt! Nu är yngsta och sista dottern 18 mån och det börjar... bli ett normalt liv. Så för mig är det otänkbart att frivilligt vilja skaffa fyra barn. :D

• Kina79

Vi hade lite samma problem. Hade alltid sagt att vi skulle ha tre, men efter två var maken rätt nöjd. Var rädd att vi skulle förstöra det perfekta, att vi skulle få ett sjukt barn mm.
    Jag var inte klar, absolut inte. Det blev en hel del diskussioner, jag kände även att jag hade inte kunnat nöja med två. Jag funderade tom på insemination. Mannen blev mer o mer inne på en tredje och när de stora var 4 o 6 kom hon

• fluu

Är han emot så får du ge dig. Ett barn och 20 år är inget man kompromissar med hur som helst.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Jag vill ha ett barn till, han känner sig klar. Vad gör vi??