Svårt att acceptera vår familjesituation?
Hej!
Lever i en styvfamilj sen några år tillbaka. Mina två barn lever med oss heltid och min makes barn med oss deltid. Mina barn kallar honom ibland för pappa, ser honom som en sådan och ÄR verkligen en sådan i dess avseenden. Deras biologiska finns inte med på ett sätt som kan beskrivas som en pappa. Far kan ju vem som helst bli, men det krävs ju nån särskild att vara en pappa, dvs min make. Hans biologiska barn bor hos oss varannan vecka och i deras liv finns han ju såklart, likaså deras biologiska mamma och jag, som verkligen är en sekundär mamma i vått och torrt. Sen har vi en biologisk tillsammans, en sladdis. Nu till frågan; hans biologiska barn tål inte att mina barn kallar min make för pappa de gånger de gör det, typ 2 av 10 ggr. Senast sa äldsta styvdottern "vilken pappa, inte din iallafall", i ett sammanhang när maken kom från jobbet och skulle skjutsa iväg barnen då min dotter sa "ja nu kommer pappa och hämtar oss". Min dotter sa sen "nä okej min pappa kommer nog till sommaren och hämtar mig". Jag blev faktiskt lite förbannad och fattar inte varför hon gör såhär och hur jag får bukt med det.. Jag finns ju i mina styvbarns liv och engagerar mig som i mina egnas :(