• T W

Rätt skor på gymmet?

Någon som har koll på det här med skor? Är dom här helt galna på gymmet? Tänkte hänga på styrketräningsdelen, bland skivstänger, hantlar och maskiner - långt från löpband och crosstrainers.
    Enda gånger jag inte bara står still är väl vid utfall, boxjumps och liknand, så frågan är väl om dessa är för "ostabila"?
    www.newbalance.com/wx711-fitness-trainer/

• Svar på tråden Rätt skor på gymmet?
  • T W

Det fungerade lite sådär att länka. Jag vet inte om det är någon skillnad på skorna men det är dom gråa, längst till vänster jag har kollat på.

• Prällen

Jag har alltid sprungit mycket och numera använder jag bara skor med tunn sula och ingen häl. Jävligt fånigt att dom ska vara så dyra bara. Jag har provat att springa i converse, men det känns inte så bra.
    Fördelen med tunn sula, ingen häl och stort frontparti(eller tår) är att man har väldigt bra balans.

• T W

Ja, tunn sula känns bättre, det är egentligen det jag letat efter.. problemet är bara att jag har så små fötter så om min storlek mot förmodan finns så är dom slut.. man blir liksom lite begränsad och det känns som man får vara glad så länge man hittar något som inte är tokfel =/

• T W
    Fjärilslarv skrev 2015-02-09 17:33:56 följande:

varför skaffar du inte skor som är speciellt utformade för just styrketräning?

www.styrkebloggen.se/styrketraning/ratt-skor-for-styrketraning/

1. dom måste vara hyffsat billiga, 2. jag har inte hittat några i min storlek.

Converse kan jag inte ha eftersom jag har knäproblem..jag får ont i en vecka efter några timmar i skorna...
  • Fjärilslarv
    T W skrev 2015-02-09 17:37:23 följande:
    1. dom måste vara hyffsat billiga, 2. jag har inte hittat några i min storlek.

Converse kan jag inte ha eftersom jag har knäproblem..jag får ont i en vecka efter några timmar i skorna...
    om du har knäproblem så skaffa ortopediska fotbäddar, det har jag gjort, och jag betalade ingenting för dem heller. 
  • T W
    Fjärilslarv skrev 2015-02-09 17:38:26 följande:
    om du har knäproblem så skaffa ortopediska fotbäddar, det har jag gjort, och jag betalade ingenting för dem heller. 
    Vart kan man få det gratis? Jag har kollat på inlägg men dom har inte precis varit billiga...
  • Fjärilslarv
    T W skrev 2015-02-09 17:40:37 följande:
    Vart kan man få det gratis? Jag har kollat på inlägg men dom har inte precis varit billiga...
    du går till en ortoped. det är inte så att man får dem gratis bara sådär, du får dem gratis om du ska ha dem som hjälpmedel. Jag har fått mina för att jag pronerar jättemycket, vilket har lett till en felställning i mitt ena knä som är opererat. 
  • T W
    Fjärilslarv skrev 2015-02-09 17:41:43 följande:
    du går till en ortoped. det är inte så att man får dem gratis bara sådär, du får dem gratis om du ska ha dem som hjälpmedel. Jag har fått mina för att jag pronerar jättemycket, vilket har lett till en felställning i mitt ena knä som är opererat. 
    Okej, då är det kanske tveksamt om jag skulle få det betalt. Har varit och kollat upp knäna ett antal gånger, fått dom röntgade mm men dom har inte hittat problemet. Fötterna har dom dock inte kollat så jag kanske å andra sidan bara ska gå till en annan läkare. Tack för tipset i alla fall, absolut något jag ska kolla upp!

Skoproblemet kvarstår dock eftersom fötterna fortfarande är små haha...
  • T W

Jag förstår att det finns bättre skor, men är dom här helt galna att köra i?

• ErikaWeil

Personligen tycker jag att det där med skor är ganska oviktigt. Så länge de inte sitter oskönt eller har för stuim sula så funkar i princip vilka som helst, om du frågar mig.

• LivetSurfer

Jag skulle inte komplicerar den köpet för mycket... jag använder bara billigaste skor som jag hittade :) 

Svar på tråden Rätt skor på gymmet?