• Anonym (Linda)

Light in the box, har ni handlat därifrån?

Googlade runt lite för att få lite tips på sidor att handla kläder på.
    Hamnade på Light in the box. 
    Hur funkar det där egentligen? Fri frakt och superbilliga kläder.. 
    Är det någon sida att lita på? 

• Svar på tråden Light in the box, har ni handlat därifrån?
  • Xven

Lurendrejeri företag. Beställ ej här ifrån! Kan inget annat än kraftigt avråda er från denna sida! Fick betala 67% utöver i tull! För grejer som kostade knappa femhundringen!!

• Xven
    För att klargöra, jag drog iväg en order på 524 SEK. UPS kräver nu via sms "införselmoms" på 351 SEK av det totala värdet vilket motsvarar 67%, och vägrar att leverera paketet innan detta betalats in via swish. Jag sa till light in the box att jag vill inte ta emot paketet på grund av den orimliga tullavgiften. Då svarade light in the box med att de endast betalar tillbaka ca. 60-70% av köpet plus att jag får betala en svindyr retur frakt. Jag väntar fortfarande både på någon form av "tulldeklaration" och ett paket från UPS...
    JAG AVRÅDER ER STARKT att beställa från Lightinthebox då de tvingar dig att skicka via UPS utan att informera om det. Vilket resulterar i bortkastade pengar!
  • Alfen

Okunniga människor är farliga människor.

Tull/moms är SVERIGES BESTÄMMELSER! Oavsett land som inte ingår i EU måste man betala det, läs på innan ni beställer då!

Det är INTE kundtjänst i respektive försäljares hemsida att påpeka era skyldigheter då alla länder har olika procentpåslag.

Jag beställde massa saker till mitt bröllop från just Lightinthebox inkl. min brudklänning och INGET kunde vart finare. Superbra service, de kom hem i tid och inget slarv. Alla på bröllopet va jättenöjda.

Dessutom är lightinthebox en koncern med olika företag världen över så det är inga små slavar som sitter och syr våra kläder i form av misär.

H&M däremot, där kan vi snacka barnarbete för en låg summa. LÄS PÅ!

• Peter Wahlström

Jag har handlat ett par herrskor och en läderväska hos Light in the Box. Jag var en smula skeptisk i början. Lite dåliga översättningar till svenska i produktbeskrivningarna, men när varorna kom så blev jag väldigt nöjd. Såväl skor som väska är mkt gedigna. Kraftigt läder, bra konstruktion och dessutom lika snygga som på bilderna. Otroligt bra priser! Tillkommer dock tullavgifter som inte är särskilt höga.

• Grundlurad

Varning! Varning! Varning! för detta blufföretag!
    Meddelar att de inte kan leverera beställda varor MEN VÄGRAR ATT BETALA TILLBAKA FÖRBETALT BELOPP!!!!
    Ingen borde anlita detta helskumma e-handelsföretag!!!!!!!!!!!!!!!!!

• ALDRIG ALDRIG MER

VARNING!!  VARNING!!  VARNING!! Detta utländska företag levererar ej beställd vara och vägrar återbetala betalt belopp. Synnerligen märkligt att PayPal samarbetar med det skumma företaget. KÖP ALDRIG NÅGOT FRÅN DEM!!!!!

• Glavicanin

Bara bra tips beställ inte.
    Bästa kund,

Vi ber om ursäkt för att din beställning är något försenad, vilket beror på oväntat hög efterfrågan.

Just nu kan din beställning inte slutföras enligt tidsangivelsen på vår webbplats. Produkten bör dock anlända i vårt lager inom 4-7 arbetsdagar. När vi väl mottagit produkten kommer vi omsorgsfullt packa och skicka den till dig så fort som möjligt. Du kommer få ett leveransmeddelande med all information.

Meddela oss om du fortfarande vill vänta på din beställning. Vi skulle också vilja be dig att påminna oss om att ge dig 10% bonus på ditt köp som ett bevis på vår ursäkt. Meddela oss när du har mottagit din beställning.

Vi ber återigen om ursäkt för förseningen och eventuellt besvär detta kan ha orsakat. Vi tackar för ditt tålamod.

Med vänlig hälsning,
    LightInTheBox kundservice

Och det skulle komma 4 till 5 arbetsdagar .

• rumpetorp

katastrof, har väntat i snart 4 veckor på två betalda varor som visstnog kommer från Kina. Ett videokamera och stativ.

Ingen proper feedback.

Rekommenderas inte????????

• Lilla cf

Beställde en fidgtspinner där till min son. Beställde i början av maj. Den kom idag...

• Annie P
    Vill varna alla potentiella kunder i Sverige för att handla på denna sida då enorma tullskatter och avgifter läggs på ditt köp helt utan din vetskap! Lightinthebox gör ingenting för att hjälpa utan du är betalningsskyldig, då man anser det vara ditt eget ansvar att ta reda på denna informationen innan köp!

Bojkotta Lightinthebox är mitt upprörda råd!
  • Planb2

Jag har fått hem två fina klänningar som jag måste tyvärr returnera eftersom de är fyrastorkekar för små och jag har fått 1050 kr i tullavgift. Problemet är nu när jag ska returnera varorna får jag meddelandet att jag måste bekräfta min email först även om jag har gjort det så får jag samma meddelande och kan inte gå vidare. Vet nån vad jag behöver göra?

• Vonne

Nej, nej,nej   Handla inte därifrån.
    Det tillkommer en tullavgift som heter duga. Dessutom så skickade dem fel skonummer till mig så jag fick skicka dem två skorna jag beställt tillbaka.
    Det var nu tre månader sedan och har inte fått dem ännu....
    Jättekrångligt att komma i kontakt med dem.
    Som det ser ut nu så har jag betalat DYRT (med alla tillkomna kostnader) utan att jag har fått någonting!!!!!!
    Funderar på att ta kontakt med PLUS

• Glinda från Oz
    Vonne skrev 2017-10-25 20:46:21 följande:

Nej, nej,nej   Handla inte därifrån.

Det tillkommer en tullavgift som heter duga. Dessutom så skickade dem fel skonummer till mig så jag fick skicka dem två skorna jag beställt tillbaka.

Det var nu tre månader sedan och har inte fått dem ännu....

Jättekrångligt att komma i kontakt med dem.

Som det ser ut nu så har jag betalat DYRT (med alla tillkomna kostnader) utan att jag har fått någonting!!!!!!

Funderar på att ta kontakt med PLUS

Light in the box har ju absolut inget med tullavgiften att göra.
  • Aquarious

Handla inte där!!! Jag sitter och väntar på svar från dem då min halloween peruk skulle kommit senast för 3 veckor sedan! De har svarat flera gånger på mina klagomål med halvautomatiska meddelanden att den är påväg och tackar varje gång för mitt ?tålamod och förståelse?! Jag blir vansinnig! Inte för att 318 kr är hela världen, men av principen. Känner mig rånad.. de har slutat svara på mina Mail där jag tjatar om att få mina pengar tillbaka... vilken grej asså! Vill varna andra som t.o.m kanske köper för större summor.

• lindarose3048
    Omdömen om LightInTheBox - http://lonzes.com/lightinthebox.htm Beställde ett par trådlösa sportlurar och var lite orolig efter att ha läst kommentarerna här. Men de kom på 12 dagar (10 arbetsdagar) och jag är supernöjd. Inga tullavgifter eller andra problem. Bra kvalitet och snygga!
  • Soili

Får inte mina varor eller pengar tillbaka, eftersom dom påstår att dom inte har min adress. Vilket jag har uppgett vid beställning.

Det är bara en massa krångel....

Skitföretag

Svar på tråden Light in the box, har ni handlat därifrån?