Hur många försök behövdes innan ni blev gravida?
Undrar hur många inseminationer/IVF som behövdes innan ni blev gravida? Fick ni några missfall?
Undrar hur många inseminationer/IVF som behövdes innan ni blev gravida? Fick ni några missfall?
Vi gjorde 2försök.( 1a blev vi avbrutna då äggblåsorna inte växte som de ville. Så de räknas inte som ett försök). 2a fick vi ut 3 ägg men bara 1 moget som inte tog sig, så ingen insättning. 3e bytte vi läkemedel till menopur hade gonal-f innan. Vi fick ut 16 ägg 10 mogna 7 befruktades 2 i bra kvalitet. 1 till mig 1 till frysen. Blev gravid idag har jag en 1 årig dotter.
Vad är skillnaden på Gonal och Menopur? Hur gammal var du? Grattis till dottern :)!
På 3 försöket fick vi barn. 12 ägg varav 7 befruktade.
Hann ni bli gravida vid dom två första?
Nej på tredje IVF försöket gick det.b
Skillnaden på läkemedel tror jag va äggblåsor å äggkvaliten. Men kom inte ihåg vilken som var vilken. Sen är det så olika på alla vilket läkemedel som passar bäst. Jag var 30 när jag blev gravid. Tackar så mycket????
Grattade till dottern :)!
Intressant att höra hur många gånger alla har gjort och hur era historier var :)!
6 månader. Tillräckligt länge för att vi skulle tycka att själva avlingsprocessen började bli småjobbig. Jag har all respekt för de som får försöka i flera år innan det klaffar.
Vi fick avbryta första ivf försöket för att äggblåsorna inte växte (så det räknas inte i statistiken eller någonstans.) Sen vid nästa mens började vi med nästa försök och går nu i i vecka 14 i morgon
Förlåt läste trådstarten för fort :)
Första försöket. Insemination.
Verkligen olika erfarenheter alla har i bagaget! Vart har ni gjort era försök?
Vi har gjort vårat i Umeå
Vi gjorde 9 återföringar (icsi) innan jag blev gravid med sonen. Det var tre behandlingar, en lång o två korta. Lillasyster som är tvåäggstvilling (samma äggplock) kom till på första försöket.
Blev gravid med ET efter första äggplocket som tyvärr blev missfall i v11. 12 ägg plockades, 5 av dom befruktades, jag fick ena och de andra fyra frystes. Nu är vi inne på vårt andra FET med ett 4 dagars, har testdag 4/3.
Första försöket andra insättning av FET
Gravid vecka 7 med 6 dagars blastocyst