• Wannabemum

Hur många försök behövdes innan ni blev gravida?

Undrar hur många inseminationer/IVF som behövdes innan ni blev gravida? Fick ni några missfall?

• Svar på tråden Hur många försök behövdes innan ni blev gravida?
  • Trofull

Vi gjorde 2försök.( 1a blev vi avbrutna då äggblåsorna inte växte som de ville. Så de räknas inte som ett försök). 2a fick vi ut 3 ägg men bara 1 moget som inte tog sig, så ingen insättning. 3e bytte vi läkemedel till menopur hade gonal-f innan. Vi fick ut 16 ägg 10 mogna 7 befruktades 2 i bra kvalitet. 1 till mig 1 till frysen. Blev gravid idag har jag en 1 årig dotter.

• Wannabemum

Vad är skillnaden på Gonal och Menopur? Hur gammal var du? Grattis till dottern :)!

• Trofull

Skillnaden på läkemedel tror jag va äggblåsor å äggkvaliten. Men kom inte ihåg vilken som var vilken. Sen är det så olika på alla vilket läkemedel som passar bäst. Jag var 30 när jag blev gravid. Tackar så mycket????

• Wannabemum

Grattade till dottern :)!

Intressant att höra hur många gånger alla har gjort och hur era historier var :)!

• Guapa

6 månader. Tillräckligt länge för att vi skulle tycka att själva avlingsprocessen började bli småjobbig. Jag har all respekt för de som får försöka i flera år innan det klaffar.

• dumdummast

Vi fick avbryta första ivf försöket för att äggblåsorna inte växte (så det räknas inte i statistiken eller någonstans.) Sen vid nästa mens började vi med nästa försök och går nu i i vecka 14 i morgon

• tulip79

Vi gjorde 9 återföringar (icsi) innan jag blev gravid med sonen. Det var tre behandlingar, en lång o två korta. Lillasyster som är tvåäggstvilling (samma äggplock) kom till på första försöket.

• längtar14

Blev gravid med ET efter första äggplocket som tyvärr blev missfall i v11. 12 ägg plockades, 5 av dom befruktades, jag fick ena och de andra fyra frystes. Nu är vi inne på vårt andra FET med ett 4 dagars, har testdag 4/3.

• Carro_39

Första försöket andra insättning av FET

Gravid vecka 7 med 6 dagars blastocyst

Svar på tråden Hur många försök behövdes innan ni blev gravida?