Provanställning och gravid. Har hamnat i en annorlunda sits.
Just nu är jag gravid i v.10 (woho!!) och det var inte riktigt tänkt att det skulle ske så snart in på mitt nya jobb. Vi har försökt att bli gravida i ett år utan resultat och när nya jobbet dykte upp ville jag inte börja med p-piller igen för det tog sån tid innan mensen kom tillbaka sist gång när jag slutade och ville bli gravid. Och eftersom jag släppte alla tankarna om att bli gravid blev jag självklart det ;)
Men jag är just nu i en lite knepig jobbsituation. Jobbar som butikssäljare och där finns en butiksägare som bestämmer över vilka som ska jobba där, men där finns även en butikschef som driver butiken åt hen.
Butiksägaren är en jävligt ful fisk och får hen reda på att jag är gravid så är det tack och adjö. Jag vet att hen inte får göra så, men hen kommer hitta någon annan anledning att säga upp mig på, fastän att alla vet innerst inne att det skulle vara pga graviditeten. Men som tur är, så är den här butiksägaren aldrig där. Det kan gå veckor utan att hen är där, och när hen väl är där så är hen mest på kontoret så man ser knappt mänskan. Det är ju trots allt butikschefen som driver stället.
Och den här butikschefen, den människan är underbar faktiskt. Och när jag nått den där efterlängtade vecka 12 så vill jag hemskt gärna berätta för butikschefen och dom övriga kollegorna att jag är gravid. Och butikschefen behöver ju planera för min mammaledighet t.ex. Och jag vet till 99% att om jag berättar för butikschefen men ber hen att hålla det hemligt för butiksägaren pga att jag är rädd att få sparken, så vet jag att hen kommer hjälpa mig.
Hur hade ni gjort? Hade ni hållit det hemligt för både butiksägaren och chefen eller hade ni berättat för butikschefen? Tycker ni att jag sätter butikschefen i en jobbig sits eftersom hen måste hålla det hemligt för butiksägaren?
När provanställningen är slut kommer jag vara gravid i vecka 21 tror jag. Har inte vart på UL så jag kan ju kanske ha räknat fel ;) Kan även tillägga att jag är väldigt smal så man ser redan nu att min mage börjar bli större. Dock ser jag inte typiskt gravid ut när jag har kläder, ser mest ut som att julmaten dröjt sej kvar nåt fruktansvärt =)