• ferbie

All inklusive resa eller inte?

Jag och min sambo vill fira vår 4årsdag utomlands (i  augusti ), vi vet inte riktigt än vart vi vill åka. Tänkte fråga er om tips vart är finaste och billigast och åka? Billig shopping, mat osv. 
    Ska man köpa all inklusive resa eller inte? 
    Vad ska man ha för budget ? 

Jag har bara varit utomlands när jag bodde hemma och min sambo har aldrig varit utomlands. Så det är första gången vi åker utomlands tillsammans. 
  • Svar på tråden All inklusive resa eller inte?
  • vuxenmentrött

Beror väl på vad för slags resa ni är ute efter ? Om ni vill slappa på hotellet hela dagarna o sen ut på kvällarna? Eller ut på olika aktiviteter hela veckan , osv , när vill ni åka i sommar eller nu? Skriv det så är det mkt lättare o tipsa er :))

• ferbie
    vuxenmentrött skrev 2015-02-10 19:22:38 följande:

Beror väl på vad för slags resa ni är ute efter ? Om ni vill slappa på hotellet hela dagarna o sen ut på kvällarna? Eller ut på olika aktiviteter hela veckan , osv , när vill ni åka i sommar eller nu? Skriv det så är det mkt lättare o tipsa er :))

Sol och bad, shopping, livlig nattliv och lugn om dagarna eller kanske 1-2 utflykter. Vi vill åka under augustimånaden :)
  • vuxenmentrött
    ferbie skrev 2015-02-10 19:32:27 följande:
    Sol och bad, shopping, livlig nattliv och lugn om dagarna eller kanske 1-2 utflykter. Vi vill åka under augustimånaden :)
    Okej! Kan verkligen rekommendera er Cypern ! Antingen fig tree bay eller aya napa. Där har ni liksom allt i ett! Cypern är min favorit iallafall. Otroliga stränder, underbart folk och underbar mat! Shoppingen var mycket bättre i fig tree bay då aya napa har festen liksom . Men det är bara ca 2-3 mil emellan städerna mycket att se o göra, Afrodites egna ö så varför inte fira där;) det sägs ju att om man simmar runt hennes klippa så skall man få evig skönhet ;) o så kan ni ju upptäcka fans gusta(spökstaden) asså det finns hur mycket som hellst där. O bästa hotellet vi har varit på där hette tsokkos garden o det låg i fig tree bay , all inclusive rekommenderas då det är liksom nästan 40 grader på dagarna och en luftfuktighet som gör att det känns värre. Blir väl mest att man får i sig vätska och badar hela dagarna. Maten där var riktigt bra en av det bästa jag vart med om . Inne i fig tree bay har ni en jätte häftig vatten show att se ( låter tråkigt men ni kommer förbryllas) o mycket fina härliga restauranger längs med gatorna. Vi gick ifrån hotellet in till stan via en strandpromenad på kvällen o det var magiskt. Cypern är nummer 1 i Medelhavet :)
  • mia maria

Billig shopping o även mat hittar ni i Turkiet - o vill ni ha ett livligare nattliv så kan jag rekommendera Alanya eller Marmaris!
    Jag personligen skulle inte rekommendera all inclusive för då är ni så bundna till hotellet - åker ni till någon av ovan nämnda orter så vimlar det av restauranger så att hitta matställe är det minsta problemet!
    Det finns många fina utflykter i Turkiet, bla kan jag rekommendera en dag på en badbåt, där man får hoppa i det turkosa havet direkt från båten, som lägger till vid olika ställen under dagen.

• Anonym (Inte allinclusive)

Hej ts!

Jag rekommenderar er inte allinclusive..det är SÅ mkt mysigare att själva gå runt på ert resemål och upptäcka fina små lokala restauranger. :) Förra året var första och även sista ggn jag provade på allinclusive. Det var eftersom min väninna gärna ville det.

Absolut inget fel på maten, varierande och fräscht men oj vad trist det var.

Stöd istället lokala entreprenörer! Rekommenderar vackra Mallorca (finns många mindre byar som är genuina) Även Greklands övärld, min favoritö är Lesbos. Grekland i augusti kan dock bli väldigt varmt.

Kroatien är också underbart! Dubrovnik är fantastiskt och har mkt att erbjuda.. Kan fortsätta länge men stannar här. Lycka till att hitta något som passar er.

• mia maria
    Anonym (Inte allinclusive) skrev 2015-02-19 11:04:15 följande:

Hej ts!

Jag rekommenderar er inte allinclusive..det är SÅ mkt mysigare att själva gå runt på ert resemål och upptäcka fina små lokala restauranger. :) Förra året var första och även sista ggn jag provade på allinclusive. Det var eftersom min väninna gärna ville det.

Absolut inget fel på maten, varierande och fräscht men oj vad trist det var.

Stöd istället lokala entreprenörer! Rekommenderar vackra Mallorca (finns många mindre byar som är genuina) Även Greklands övärld, min favoritö är Lesbos. Grekland i augusti kan dock bli väldigt varmt.

Kroatien är också underbart! Dubrovnik är fantastiskt och har mkt att erbjuda.. Kan fortsätta länge men stannar här. Lycka till att hitta något som passar er.

Jag håller med - jag har gjort "misstaget" att testa AI vid två tillfällen (varav maten var riktigt bra vid senaste resan), men det slutade båda gångerna med att jag saknade att gå ut på olika ställen o äta så det var precis vad vi gjorde flera ggr..! Dessutom går jag gärna till stranden på dagarna, o då är det oftast mycket smidigare att äta lunch där än att traska tillbaka till hotellet. Och på kvällarna är det ju så mysigt att gå ut o strosa, titta på folk o i butiker o prova olika matställen.
    Så jag håller absolut med dig!
Svar på tråden All inklusive resa eller inte?