• MaryoMary

Delar med mig av mina Ruvardagar

Hej Alla Ruvare!
    Vilken frustrerande tid detta är, man blir ju nipprig av allt. Konstiga Lutinus flytningar, analyserandet av symptom, testandet till förbannelse (nej, jag har inte kunnat hålla mig) och frustrationen över att dagarna går så långsamt.
    Här kommer en sammanfattning av mina ruvardagar. Jag vet att det är olika för alla, såklart men jag saknade verkligen en tråd här med beskrivningar om hur alla andra upplevde ruvardagarna.

Vi fick den 30/1 två embryon återförda. 1 st trecelligt som inte såg bra ut och 1 st 4 celligt som såg bättre ut men inte bra. Jag har lågt Amh värde, kassa och få ägg och har vid Äp som mest fått ut 2 ägg. Här kommer min ruvarstory. Dela gärna med er av era!

Dag 0 (ET 30/1)
    Har så jäkla ont efter Äp fortfarande och tror att jag är jättekissenödig inför et eftersom det trycker på så. Nej det var jag inte fick jag höra men ET genomfördes ändå. Härligt med fredag, direkt hem till soffan för att vila hela eftermiddagen.

Dag 1, 31/1-2015
    Ont och knip i tarmarna, svullna äggstockar, ont när jag sätter mig ner och vansinnigt ont i brösten. (troligtvis Lutinus biverkningar) Känner mig väldigt hängig, ungefär som en förkylning på gång.

Dag 2, 1/2-2015
    Illamående och halsbränna, sömnsvårigheter och stickningar i äggstockarna. Test Neg.

Dag 3, 2/2-2015
    Svullen i äggstockarna, annars inga symptom alls. De onda i tarmarna börjar ge med sig. Test Neg.

Dag 4, 3/2-2015
    Lite illamående på natten, annars nada... Test Neg.

Dag 5, 4/2-2015
    Lite molvärk, illamående på morgonen. Mental breakdown på kvällen, bryter i hop fullständigt, känner mig som ett pms-monster, storgråter. Test Neg.

Dag 6, 5/2-2015
    Sov hela natten! Inga som helst symptom eller känningar. Test neg.

Dag 7, 6/2-2015
    Känner nada. Test neg.

Dag 8, 7/2-2015
    Test neg på morgonen, känner nada.
    Test på em=spökstreck??Inbillning?? Jag tycker mig skymta ett svagt streck på TL teststicka.

Dag 9, 8/2-2015
    Test neg på morgonurin, bryter i hop igen. Känner inga symptom i kroppen. Testar igen på em och ser återigen två streck! Eller? Ska inte testa på morgonen, kissar 6 ggr/natt så det är bättre för mig att testa på em.

Dag 10, 9/2-2015
    Plussar för första gången i mitt liv på ett Clearblue test! Gravid 1-2!!!
    Lite illamående.

Dag 11, 10/2-2015
    Måtte detta gå hela vägen, vågar inte riktigt vara superglad, tyvärr. Känner knappt nått i kroppen.

• Svar på tråden Delar med mig av mina Ruvardagar
  • Elfia
    MaryoMary skrev 2015-02-10 20:27:49 följande:

Hej Alla Ruvare!
    Vilken frustrerande tid detta är, man blir ju nipprig av allt. Konstiga Lutinus flytningar, analyserandet av symptom, testandet till förbannelse (nej, jag har inte kunnat hålla mig) och frustrationen över att dagarna går så långsamt.
    Här kommer en sammanfattning av mina ruvardagar. Jag vet att det är olika för alla, såklart men jag saknade verkligen en tråd här med beskrivningar om hur alla andra upplevde ruvardagarna.

Vi fick den 30/1 två embryon återförda. 1 st trecelligt som inte såg bra ut och 1 st 4 celligt som såg bättre ut men inte bra. Jag har lågt Amh värde, kassa och få ägg och har vid Äp som mest fått ut 2 ägg. Här kommer min ruvarstory. Dela gärna med er av era!

Dag 0 (ET 30/1)
    Har så jäkla ont efter Äp fortfarande och tror att jag är jättekissenödig inför et eftersom det trycker på så. Nej det var jag inte fick jag höra men ET genomfördes ändå. Härligt med fredag, direkt hem till soffan för att vila hela eftermiddagen.

Dag 1, 31/1-2015
    Ont och knip i tarmarna, svullna äggstockar, ont när jag sätter mig ner och vansinnigt ont i brösten. (troligtvis Lutinus biverkningar) Känner mig väldigt hängig, ungefär som en förkylning på gång.

Dag 2, 1/2-2015
    Illamående och halsbränna, sömnsvårigheter och stickningar i äggstockarna. Test Neg.

Dag 3, 2/2-2015
    Svullen i äggstockarna, annars inga symptom alls. De onda i tarmarna börjar ge med sig. Test Neg.

Dag 4, 3/2-2015

Dag 5, 4/2-2015
    Lite molvärk, illamående på morgonen. Mental breakdown på kvällen, bryter i hop fullständigt, känner mig som ett pms-monster, storgråter. Test Neg.

Dag 6, 5/2-2015

Dag 7, 6/2-2015
    Känner nada. Test neg.

Dag 8, 7/2-2015
    Test på em=spökstreck??Inbillning?? Jag tycker mig skymta ett svagt streck på TL teststicka.

Dag 9, 8/2-2015
    Test neg på morgonurin, bryter i hop igen. Känner inga symptom i kroppen. Testar igen på em och ser återigen två streck! Eller? Ska inte testa på morgonen, kissar 6 ggr/natt så det är bättre för mig att testa på em.

Dag 10, 9/2-2015
    Lite illamående.

Dag 11, 10/2-2015
    Måtte detta gå hela vägen, vågar inte riktigt vara superglad, tyvärr. Känner knappt nått i kroppen.

Hejsan!

Och stooort grattis till positivt gravtest :D Vilka fantastiska nyheter. Jag själv är ingen ruvare ÄNNU, men jag och min sambo börjar med vår allra första icsi (korta metoden) om tre veckor. Jag pendlar mellan glada utbrott och oro/lite lätt panik/nervig. Men framförallt är jag förväntansfull :))) Vi hoppas att det tar sig på första försöket. Jag är 26 år gammal och min sambo 32.

Hur gammal är du? :) vilken behandling har du fått gå igenom? Är det din första grav?

Önskar dig all lycka och hoppas innerligt att lilla knytet vill stanna i magen :) tack för att du delar med dig!

Kram
  • MaryoMary

Hej! Detta är första gången jag är gravid och det hela är mycket spännande och nervöst. Jag är 37 och vi har försökt så länge själva innan det blev ivf. Det känns fantastiskt att ha lyckats på ivf försök nr 2.

Har dock fått testa ett par gånger till för att riktigt våga tro på resultatet:)

Lycka till sen när det är dags för er Elfia!

• 89Madeleine
    MaryoMary skrev 2015-02-10 20:27:49 följande:

Hej Alla Ruvare!

Dag 0 (ET 30/1)

Dag 1, 31/1-2015

Dag 2, 1/2-2015

Dag 3, 2/2-2015

Dag 4, 3/2-2015

Dag 5, 4/2-2015

Dag 6, 5/2-2015

Dag 7, 6/2-2015
    Känner nada. Test neg.

Dag 8, 7/2-2015

Dag 9, 8/2-2015

Dag 10, 9/2-2015
    Lite illamående.

Dag 11, 10/2-2015

STORT grattis!!
    Fy tusan vad kul! Vilken känsla det måste vara!
    Tack för att du delade med dig av din ruvardagar :)

Själv är jag inne på ruvardag 3 och har testdag 1/3 :)
    Vet inte om ag vågar testa föväg :( När går ägglossningssprutan Ovitrelle ur kroppen?
  • Elfia
    MaryoMary skrev 2015-02-15 12:40:03 följande:

Hej! Detta är första gången jag är gravid och det hela är mycket spännande och nervöst. Jag är 37 och vi har försökt så länge själva innan det blev ivf. Det känns fantastiskt att ha lyckats på ivf försök nr 2.

Har dock fått testa ett par gånger till för att riktigt våga tro på resultatet:)

Lycka till sen när det är dags för er Elfia!

Tack snälla du!!

Fasen vad roligt att du delade med dig av din erfarenhet och din fantastiska solskenshistoria! :D Stort grattis till det efterlängtade plusset!! Glad för din skull :)

17 dagar kvar (räknar ner som bara den nu) tills jag får börja med behandlingen. Jag hoppas INNERLIGT att det tar sig på första försöket här :) Det står allra högst upp på min önskelista!

Hur känner du dig då? Fått några gravsymptom?

Kram
  • 89Madeleine

Ruvardag 13 nu och igår kväll kom det 2 små bloddroppar och idag kommer det bruna flytningar...

Nu är det väl kört :(

• Elfia
    89Madeleine skrev 2015-02-26 09:35:15 följande:

Ruvardag 13 nu och igår kväll kom det 2 små bloddroppar och idag kommer det bruna flytningar...

Nu är det väl kört :(

<3 hoppas på att det inte är missfall! Kram på dig
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-02-27 21:23:21 följande:
    <3 hoppas på att det inte är missfall! Kram på dig
    Jag plussade ju igår och idag starkt men blöder massor nu och har världens mensvärk så det är nog dessvärre missfall :(

Kram
  • Lillajagmedpco

Det är väl därför man ska testa först en vecka efter BIM?! För många många graviditeten slutar tidigt...

Att ta ett test runt BIM, behöver inte betyda så mycket tyvärr. Många ägg utvecklas inte som dem ska.

Många vet inte ens om att de får tidiga missfall, då mensen är någon dag sen.

• Elfia

Efter 1,5 år med att försökt själva att få barn + 5 månader i landstingskön/IVF är vi ÄNTLIGEN igång!!! Tog precis min allra första hormonspruta (höll seriöst på att svimma pga är spruträdd) men min fästman tog det på mig plus att jag FaceTimea med min bästa vän samtidigt haha, så dramatiskt jag vet. Men jag behövde all moralisk stöd jag kunde få. Till slut gick det :) Är så stolt över mig själv. Nu ska jag ta den varje kväll fram till lördag sedan är det vårt första ultraljud. Hoppas allt ser bra ut och med massa tur på vår sida, att det tar sig på första :))

Önskar oss alla här stort lycka till, det är verkligen en känslomässig berg o dalbana den här resan. Jisses vad starka vi är.

Svar på tråden Delar med mig av mina Ruvardagar