Delar med mig av mina Ruvardagar
Hej Alla Ruvare!
Vilken frustrerande tid detta är, man blir ju nipprig av allt. Konstiga Lutinus flytningar, analyserandet av symptom, testandet till förbannelse (nej, jag har inte kunnat hålla mig) och frustrationen över att dagarna går så långsamt.
Här kommer en sammanfattning av mina ruvardagar. Jag vet att det är olika för alla, såklart men jag saknade verkligen en tråd här med beskrivningar om hur alla andra upplevde ruvardagarna.
Vi fick den 30/1 två embryon återförda. 1 st trecelligt som inte såg bra ut och 1 st 4 celligt som såg bättre ut men inte bra. Jag har lågt Amh värde, kassa och få ägg och har vid Äp som mest fått ut 2 ägg. Här kommer min ruvarstory. Dela gärna med er av era!
Dag 0 (ET 30/1)
Har så jäkla ont efter Äp fortfarande och tror att jag är jättekissenödig inför et eftersom det trycker på så. Nej det var jag inte fick jag höra men ET genomfördes ändå. Härligt med fredag, direkt hem till soffan för att vila hela eftermiddagen.
Dag 1, 31/1-2015
Ont och knip i tarmarna, svullna äggstockar, ont när jag sätter mig ner och vansinnigt ont i brösten. (troligtvis Lutinus biverkningar) Känner mig väldigt hängig, ungefär som en förkylning på gång.
Dag 2, 1/2-2015
Illamående och halsbränna, sömnsvårigheter och stickningar i äggstockarna. Test Neg.
Dag 3, 2/2-2015
Svullen i äggstockarna, annars inga symptom alls. De onda i tarmarna börjar ge med sig. Test Neg.
Dag 4, 3/2-2015
Lite illamående på natten, annars nada... Test Neg.
Dag 5, 4/2-2015
Lite molvärk, illamående på morgonen. Mental breakdown på kvällen, bryter i hop fullständigt, känner mig som ett pms-monster, storgråter. Test Neg.
Dag 6, 5/2-2015
Sov hela natten! Inga som helst symptom eller känningar. Test neg.
Dag 7, 6/2-2015
Känner nada. Test neg.
Dag 8, 7/2-2015
Test neg på morgonen, känner nada.
Test på em=spökstreck??Inbillning?? Jag tycker mig skymta ett svagt streck på TL teststicka.
Dag 9, 8/2-2015
Test neg på morgonurin, bryter i hop igen. Känner inga symptom i kroppen. Testar igen på em och ser återigen två streck! Eller? Ska inte testa på morgonen, kissar 6 ggr/natt så det är bättre för mig att testa på em.
Dag 10, 9/2-2015
Plussar för första gången i mitt liv på ett Clearblue test! Gravid 1-2!!!
Lite illamående.
Dag 11, 10/2-2015
Måtte detta gå hela vägen, vågar inte riktigt vara superglad, tyvärr. Känner knappt nått i kroppen.