• Anonym (Ts)

Mitt ex lämnade mig för en annan, nu har han ångrat sig..

För 2 år sedan, 1 v före jul gjorde exet slut. Fick veta av min son att han träffat en annan och hon flyttade in innan jag ens flyttat ut. Sonen berättade att hon använde MIN badrock. Kände mig så äcklad och förstörd. Blev sjukskriven och mådde oerhört dåligt.

Nu har idioten (sorry) ångrat sig och ringer/messar mkt. Han säger att om jag tar honom tillbaka kastar han ut henne.

Jag är tveksam....vill för min sons skull (han har ingen pappa i sitt liv), men vill inte vara med om detta igen.

Hur gör man? Vågar jag?

Igen fick jag info av min son. Bara för att jag sagt att vi kan resa på semester tillsammans i sommar så blev han hoppfull och gjorde slut med tjejen

• Svar på tråden Mitt ex lämnade mig för en annan, nu har han ångrat sig..
  • Isis

Förlåt men han verkar inte stabil alls och en relation med honom... kan du lita på någon som bara kastar bort partners sådär hux flux? Vaddå, för att didu sagt till sonen att ni kan åka på semester?

• Anonym (Alltså.)

Nä, du ska inte ta tillbaka någon som tar andras liv så oseriöst (både ditt, barnet och nya tjejen) 

Han är opålitlig, instabil och bränd i hela huvet. Undvik som pesten.

• Anonym (mi)

så hon bor där ff? då ska du så klart inte gå med på något alls. Låter som om han vill ha dig som ursäkt för att kasta ut henne. Vänta du i lugn och ro tills han verkligen HAR gjort sig av med henne, SEN kan ni två diskutera hur ni ser på saken. 

säg att det är givetvis upp till honom vad han gör med den andra tjejen. Ditt fokus är på ditt liv och vad som är bäst för barnet, och en hattande pappa som inte vet vilken av de två han ska välja, är INTE vad barnet behöver (och inte du heller) 

Klarar han inte av att göra slut om inte du kommer med löften så är han en vekling. 

och du kanske måste vara mycket tydligare med vad du menar med att åka på semester tillsammans. Om du menar precis bara just det, att ni skulle kunna göra det (jag gissar för barnets skull?) och inget annat, så måste du säga det. Eller om du faktiskt menade det som en invit, och att han tolkat det rätt, ja då få ni prata om det

• Anonym (Nej.)

Eg du menar att du ska tappa ALL självrespekt du har och komma tillbaka till en man som dumpade dig för en annan? Nej du ska såklart inte ta honom tillbaka. Att du ens frågar.

• Anonym (M)

Om han kickar ut henne på riktigt nu och kan hålla sig singel och BARA ha ögon för dig under detta året och du känner att du har känslor för honom, då tycker jag det. ALDRIG annars.

• Anonym (Ts)

Ja att jag ens frågar....ens funderar på saken? Det har tagit mig lång tid att komma över det han gjorde.

Han är inte pappa till mitt barn, men har agerat bonuspappa i 5 år när vi levde tillsammans.

Hur sårad JAG än blev så är han bra med min son så dom träffas fortfarande.

Tjejen bor inte med honom sen 1 år tillbaka, min son berättade glatt i söndags att dom gjort slut.

Jag saknar den familj vi hade, hans barn och allt vi gjorde tillsammans. Aldrig haft en hel familj tidigare. Men kommer ju aldrig kunna lita på honom.

Han har köpt det hus som vi semestrat i varje sommar i 5 år och efterssom vi haft så mysigt där så sa jag att jag gärna följer med i sommar. Det är 11 timmars flygresa så ingen sommarstuga direkt.

Men ni har rätt, jag släpper dessa tankar och fokuserar på mig själv och mitt barn. Tack alla som svarat!

• Anonym (Pepp)
    Anonym (Ts) skrev 2015-02-11 12:02:19 följande:

För 2 år sedan, 1 v före jul gjorde exet slut. Fick veta av min son att han träffat en annan och hon flyttade in innan jag ens flyttat ut. Sonen berättade att hon använde MIN badrock. Kände mig så äcklad och förstörd. Blev sjukskriven och mådde oerhört dåligt.

Nu har idioten (sorry) ångrat sig och ringer/messar mkt. Han säger att om jag tar honom tillbaka kastar han ut henne.

Jag är tveksam....vill för min sons skull (han har ingen pappa i sitt liv), men vill inte vara med om detta igen.

Hur gör man? Vågar jag?

Igen fick jag info av min son. Bara för att jag sagt att vi kan resa på semester tillsammans i sommar så blev han hoppfull och gjorde slut med tjejen

Det finns andra bättre män TS.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Mitt ex lämnade mig för en annan, nu har han ångrat sig..