• pastamamman

Långflygning med 1-åring

Är det någon som har bra tips på hur man kan underhålla en 1-åring på en långflygning? Det är dessvärre på dagen så man kan ju inte räkna med att hen kommer att sova så jättemycket...

• Svar på tråden Långflygning med 1-åring
  • vuxenmentrött
    pastamamman skrev 2015-02-12 11:21:44 följande:

Är det någon som har bra tips på hur man kan underhålla en 1-åring på en långflygning? Det är dessvärre på dagen så man kan ju inte räkna med att hen kommer att sova så jättemycket...

Har du tur sover barnet några timmar, när jag flyger med mina så finns det inte mkt att be för . Förbered dig på det värsta , men att ta med sig kan väl vara lite smörgåsrån o sånt utan socker! Haha. iPad ifall ni har , en filt barnet känner igen o kanske Kan gosa o slappna av med , eller leksaken barnet tycker mest om. Sen så blir ungen alldeles för rastlös så gå fram o tillbaka i planet ett tag så barnet får springa av sig lite. Det är inte lätt o det tär riktigt på tålamodet, men det går. Har en son på 4 o en på snart 2 o har flugit 11 ggr med min 4 åring sammanlagt . O bry dig inte om vad folk tycker, det kommer nästan garanterat vara fler småbarn än erat på planet. Mycket vatten också är att rekommendera! Undvik socker ;)) vart flyger ni? Hoppas allt kommer gå bra!
  • Duckan

Packa en liten väska med småplock i form av böcker, små djur, nåt att äta på osv. Ipad om barnet roas av sådan.

Svar på tråden Långflygning med 1-åring