• Galliformes

Hur ser en flygbiljett ut ?

En fånig fråga från mig som inte flygit på många år.Hur ser en flygbiljett ut ?
    Ska snart flyga och har bokat en resa via apollo.Idag kom vad som ska föreställa biljetterna.På ett vanligt A4-papper. Är det så biljetterna ser ut alltså ?

• Svar på tråden Hur ser en flygbiljett ut ?
  • Tutilure

Det kan vara lite olika. Ofta får man ingen biljett alls utan ett boarding pass när man har checkat in istället. Allt är registrerat i systemet.

Jag antar att det är en charterresa du har beställt? När jag har rest med charter har jag fått ett A4, när jag reste till USA hade jag bokat flyg själv och då fick jag av SAS ett boarding pass se bild.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Tutilure

Äh, jag får det inte att funka med bilden. Men ungefär så här såg mina biljetter ut: www.google.se/search&client=safari&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=AK7cVM_8NaTpywOd5ILgCQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1024&bih=644

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Galliformes

Det kanske heter charter.Blir lite osäker nu faktiskt. Men på "biljetten" står det att resan sker med reguljärflyg.Vi ska till Indien.
    När jag var yngre och flög mycket så såg biljetterna helt annorlunda ut.

• Mascaraklumpar

Vanligast nu för tiden är väl antagligen att checka in online och ha boardingcarden på mobilen, annars kan man dra kreditkortet man betalade med på flygplatsen och få dem utskrivna där, eller knappa in sitt bokningsnummer.

Undantaget är väl ryan air där man måste skriva ut boardingcarden hemma om man inte vill betala deras jäkla avgifter.

• Tutilure

Nu funkade det!

Som du ser så är det ganska olika. SAS ser ut på ett sätt och American Airlines ser ut på ett annat.

Ta med dig A4-pappret när du ska resa, sen får du troligen bara uppge bokningsnumret när du är på flygplatsen och då skriver de ut boarding pass åt dig.

Hoppas att det blir en trevlig resa!

• SVejsan

På de stora flygplatserna brukar det vara så att man tar det vid automaterna... (Leta upp automat som har ditt flygbolag. Man knappar in sin bokningskod, låter automaten skanna passet, skriver in hur många incheckade kollin man skall ha. så kommer boardingcard och bagagemärkningar (med destinationen på ) ut, du klistrar på bagagemärkningen och lämnar vid bagagedrop...

Ofta står det någon assistent vid automaterna för att hjälpa till....

Svar på tråden Hur ser en flygbiljett ut ?