Vi som fick barn i feb -15
Hej! Fortsättning från "bf februari 2015".
Nu när vi är över på andra sidan kan vi fortsätta prata här. Amning, sovning, hormoner, syskon, ja allt som vi vill :)
Hej! Fortsättning från "bf februari 2015".
Nu när vi är över på andra sidan kan vi fortsätta prata här. Amning, sovning, hormoner, syskon, ja allt som vi vill :)
Håller tummarna att ni blir gravida & att allt går bra!
Jag minns att vår tråd höll sig på ett trevligt stadie för det mesta & tycker det är kul att följas åt!
Hur ofta badar era små? Vi kör babysim varje vecka men sen kan ja helt plötsligt börja fundera på hur många dagar sedan de va hon badade?!
C säger inte så många ord, kanske 10st. Mest mamma åt allt och resten kommer sporadiskt. Men hon förstår så himla mycket! Minns det inte som att storasyster hade så stor förståelse i denhär åldern. Hon är också hemskt envis och tempramensfull, tvärt om den stora dotter. En jäkla jobb hålla henne nöjd och samtidigt inte tumma på regler. Hon har dille på att klättra så vi har fått möblera om så hon inte kan göra sig illa. Eller äta upp viktiga papper. Favoritplatsen är köksbordet. Suck. Dörrar kan hon öppna och hips vips tuggar hon på nått icke-barnvänligg. Det är rart med barn;).
Vi har hittat och köpt vårt drömhus, äntligen! Över ett år av letande och en redan såld bostadsrätt gav lagom med stress. Vi flyttar en längre bit ut från stockholm men fortfarande på pendeltågslinjen och fick hela 223 kvadrat för våra pengar. Helt sjukt... Jag kommer få städa hela dagarna. 7 rum så nu rymms alla framtida barn också:). Flytten går om två veckor så nu packar jag hela dagarna. ställt henne i förskole-kö men vet inte när vi får besked. Hoppas börja jobba till hösten (även om jag jobbar deltid nu) för vi behöver alla slantar till möbler:).
Beräknad mens i morgon och hoppas att den lyser med sin frånvaro men det känns inte som att det tog sig denhär månaden heller.
Tandläkaren sa åt oss att anmäla typ 100 gånger så ringde så fort hon somnat. Skitläskigt, nu ser det ut som att tanden åkt upp under näsan som en snus. Hoppas nästan att hon bara är svullen, kan ju inte vara bra ha en snus-tand...
Fick besked om förskola idag, alltid något! Slutet av augusti, på den förskolan vi valt som förstahandsval. Två avdelningar med mindre än 40 barn totalt. Svårt veta om det är bra i övrigt men det känns lovande:).
Vi badar henne varannan dag kanske... Två gånger i veckan iaf. Ibland dagligen, när hon är på sitt kinkigaste humör är det enda som fungerar badkaret. Har aldrig varit så ren som när hon fick senaste tanden, då fick vi bada jämnt.
Tandläkaren sa åt oss att anmäla typ 100 gånger så ringde så fort hon somnat. Skitläskigt, nu ser det ut som att tanden åkt upp under näsan som en snus. Hoppas nästan att hon bara är svullen, kan ju inte vara bra ha en snus-tand...
Fick besked om förskola idag, alltid något! Slutet av augusti, på den förskolan vi valt som förstahandsval. Två avdelningar med mindre än 40 barn totalt. Svårt veta om det är bra i övrigt men det känns lovande:).
Vi badar henne varannan dag kanske... Två gånger i veckan iaf. Ibland dagligen, när hon är på sitt kinkigaste humör är det enda som fungerar badkaret. Har aldrig varit så ren som när hon fick senaste tanden, då fick vi bada jämnt.
Håller tummarna att ni blir gravida & att allt går bra!
Jag minns att vår tråd höll sig på ett trevligt stadie för det mesta & tycker det är kul att följas åt!
Hur ofta badar era små? Vi kör babysim varje vecka men sen kan ja helt plötsligt börja fundera på hur många dagar sedan de va hon badade?!
Så hemskt att se sina små lida :( min ramla framåt riktigt faceplant så näsan var helt blå....stackarn! Min son bröt benet i pulka backen på förskolan tog 12 timmar på akuten innan dom äntligen gipsa 3 på natten :(
Gjorde ett test idag negativt självklart suger bim idag :( nya tag men känns så hopplöst får ångest över det :(
Så hemskt att se sina små lida :( min ramla framåt riktigt faceplant så näsan var helt blå....stackarn! Min son bröt benet i pulka backen på förskolan tog 12 timmar på akuten innan dom äntligen gipsa 3 på natten :(
Gjorde ett test idag negativt självklart suger bim idag :( nya tag men känns så hopplöst får ångest över det :(
Det är ju det, men nu är det nya tag
Hej på er i sommarvärmen!
Lite tidigt för bad vid någon strand, men lilla Polen vi köpt badas det i varje dag just nu. Ellie badar i baddräkt utan badblöja. Men tänker på när man ska till stranden. Vill ju undvika bajsolycka på stranden. Tänker på om man kan ha badblöja under baddräkt/badtrosa eller uvdräkt. Vi har aldrig varit på babysim eller nåt sånt, så har aldrig testat badblöja. Måste msan byta den när hon har badat och den är uppe på torra land? Säg att hon badar efter 20 min igen. Om det blir upp och ner ur vattnet 5-7 gånger. Någon som vet? :)
Jag har bara använt badbyxor med inbyggd blöja och det har funkat. Haft tur att de aldrig bajsat precis vid bad. Vet inte hur det funkar med badblöja men googla på det. Roligt med pool!
Jag har bara använt badbyxor med inbyggd blöja och det har funkat. Haft tur att de aldrig bajsat precis vid bad. Vet inte hur det funkar med badblöja men googla på det. Roligt med pool!