• Nullutta

    prolaktinom någon

    Hej! Jag är en tjej på 25 år som fick prolaktinom när jag var 17 . Slutade med p-piller när jag var 22 och har haft oregelbunden eller utebliven mens sedan dess. Jag undrar om det är någon som vet om sjukdomen har någon koppling till följande: nedstämdhet, ökad hårväxt, svårt att gå ned i vikt, minskad sexlust, glömska, trötthet samt barnlöshet. Är det någon som har prolaktinom som kan dela med sig om sina erfarenheter? Vi börjar nu fundera på barn och är så rädd att det inte ska fungera. Har försökt fråga min läkare om mina problem men jag känner inte att jag tas på allvar och min läkare verkar inte tro att ovanstående är direkt kopplat till sjukdomen. Skulle vara tacksam om någon kunde dela med sig om sina erfarenheter.

  • Svar på tråden prolaktinom någon
  • Ramborg

    Det kan definitivt leda till barnlöshet. Jag har prolaktinom och det ledde till att jag inte hade mens och inte heller ägglossning.

    Jag föreslår att du kontaktar gynekolog och får remiss till endokrin. Det finns medicin att ta, Pravidel tex. Då får du igång systemet igen, ägglossning och allt. Och då kan du bli gravid. Jag har två fina barn trots prolaktinom.

    Lycka till!


    42.
Svar på tråden prolaktinom någon