Förskolan Hinderbanan i Kviberg
Hej!
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av förskolan Hinderbanan i de nya kvarteren i Kviberg/Östra Göteborg?
Hej!
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av förskolan Hinderbanan i de nya kvarteren i Kviberg/Östra Göteborg?
Hej!
Sent svar nu, men jag skulle verkligen inte rekommendera den förskolan eller den förskolechefen. Finns flera fall där personal behandlat barnen dåligt, exempelvis ryckt i dom så att de flugit av stolen, hållit fast i dom så hårt att de fått brännmärken, skakat och samtidigt skrikit på dom för att de inte klarade av att ta på sig allt själv. Och förskolechefens respons är att föräldern måste missuppfattat situationen.....Och ingenting görs åt de problem som finns, det är nog det allra värsta.
Har också upprepade gånger sett hur personal går 10 meter framför barnen med ryggen mot barnen som går precis bredvid en ganska hårt trafikerad väg. Alltså ingen som går bakom heller, utan de har gått helt obevakat. Och flera fall av rymningar från skolgården. En tidigare anställd där har sagt att hon aldrig skulle sätta sina barn där.
Och vad gäller särskilt stöd så fungerar det inte alls.
Finns inget barnperspektiv överhuvudtaget
Jag skulle kunna fortsätta i en evighet, men det får nog räcka här.
En helt fantastisk förskola där många barn trivs....min son älskar att gå till förskolan och han älskar sina pedagoger som ger honom stora möjligheter till utveckling på alla sätt och vis mycket musik och dans, de älskar att vara ute med barnen! Min son är 3 år och berättar vad de gör om dagarna ...det är inte ens i närheten det ovanstående skriver . fräscha lolaler ...dok små utrymme är alla barn är på plats men de har en stor gård och tillgång till atljen.