• Anonym (K)

Missfall - hur länge efteråt hade ni ont?

I måndags fick jag konstaterat genom vul att jag hade fått missfall, skulle gått in i v.10 men fostret hade dött v.7. Fick cytotec-behandling som jag skulle påbörja på onsdagen, men redan på tisdagen satte det igång och fostret kom ut. Tog dock cytotecen på onsdagen som planerat efter rådgivning av gyn.

Är ganska övertygad om att det mesta är ute, blödningarna är också lättare nu än vad de var tidigare i veckan. Men jag har fortfarande väldigt ont! Ringde gyn igår som hänvisade mig att ta full dos ipren och alvedon...jippie. Sedan unga tonåren har jag haft svår mensvärk och vet mycket väl att det där aldrig funkar för mig. Så har överdoserat voltaren ihop med alvedon istället vilket är vad jag brukar göra vid mens. Men det hjälper ändå inte fullt ut.

Men hur länge hade ni andra ont efter era missfall? Förstår att det är individuellt men vore ju trevligt att höra att jag inte är ensam åtminstone.

• Svar på tråden Missfall - hur länge efteråt hade ni ont?
  • kasovi

Jag har aldrig fått missfall, men har gjort en abort, och då hade jag ont i över en vecka iallafall. Blödde i flera veckor efteråt.

Tänk på att livmodern är en muskel och har ju vuxit i 7 veckor och behöver tid för att dra ihop sig. Det gör ont ett tag!

• emelie vilmer

Mina värkar har nu hållt i sig i ca 5 dagar till och från.. Vissa stunder har varit fruktansvärda.. som riktiga värkar.. ska in imorgon och se om allt kommit ut men blöder ännu och har fortfarande lite värk.

Svar på tråden Missfall - hur länge efteråt hade ni ont?