• sv79

    35 år hoppas på syskon till 09:an ????

    Hej!

    Finns det fler som väntat så att åldersklillnaden mellan barnen kommer bli "stor"?

    Vi har varit väldigt säkra på att det räckte med ett barn...dock förändrades detta och längtan satte in ???? Så nu hoppas vi kunna bli fler i vår familj! ????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-14 10:48
    Vet inte vart alla frågetecken kom ifrån..haha!

  • Svar på tråden 35 år hoppas på syskon till 09:an ????
  • Gryntroll

    Nära vänner har nästan 6 år mellan sina och tycker att det har fungerat väldigt bra. Stora fick din tid som liten och kunde sedan dessutom hjälpa lite ned den lilla när den kom. Nu när den lilla är 4 år fungerar det fortfarande bra och syskonen leker med varandra (plus att stora kan passa kortare stunder, vilket vi inte kan få hjälp med på samma sätt som bara har 2,5 år mellan barnen och där stora är 5).

    Lycka till

  • sv79

    Tack! Ja, man får hela tiden höra att dom inte kommer ha nytta av varandra. För oss har det inte varit möjligt tidigare, då vi var väldig nöjda som det var. Tänker också precis som du beskriver att det blir lite lättare med en stor och en liten i huset :) Nu får vi bara hoppas att denna lilla/lille också kommer :)

  • No Name

    Vi har 3 barn födda -01 -03 & -09 och tar ut spiralen 4/6 ???? sååå efterlängtad och hoppas på att det blir en liten tjej denna gång Har 3 underbara killar idag ????

  • Idskus82

    Hej! Här kände jag att jag ville hoppa in och följas åt med er, jag är 33 år och har en dotter som är född 08. Jag separerade när hon var 2 1/2 och har väl i stort sett tänkt att jag aldrig kommer få mer än 1 barn. Men så träffade jag en underbar kille för 4 år sedan, vi tog det väldigt lugnt och har nu varit sambo 1 år. Han har inga egna barn och nu kom även längtan från honom om tillökning. Så ja nu är det bestämt att pillerna ska kastas och vi ska försöka:) Så skulle det nu "ta sig" så kommer det bli 8 år mellan mina barn. Men jag bryr mig inte så mycket om ålderskillnaden, jag tror att min flicka kommer bli glad över ett syskon.

  • No Name
    Idskus82 skrev 2015-05-24 14:28:23 följande:

    Hej! Här kände jag att jag ville hoppa in och följas åt med er, jag är 33 år och har en dotter som är född 08. Jag separerade när hon var 2 1/2 och har väl i stort sett tänkt att jag aldrig kommer få mer än 1 barn. Men så träffade jag en underbar kille för 4 år sedan, vi tog det väldigt lugnt och har nu varit sambo 1 år. Han har inga egna barn och nu kom även längtan från honom om tillökning. Så ja nu är det bestämt att pillerna ska kastas och vi ska försöka:) Så skulle det nu "ta sig" så kommer det bli 8 år mellan mina barn. Men jag bryr mig inte så mycket om ålderskillnaden, jag tror att min flicka kommer bli glad över ett syskon.


    Det kommer att bli så mysigt :) jag upplevde förra graviditeten /småbarnstiden mycket lugnare med nr 3 än med nr 2 å nr 4 längtar jag efter ska komma till helst igår :)
  • Sajocawa

    Det är nog kanon med lite ålderskillnad. Vi är en väldigt utdragen syskonskara. Födda 91, 93, 95, 01, 14 och ska få ett till syskon 2016.
    :)

    Det är nog för- och nackdelar precis som med allt annat. Vi äldsta va tajta när vi va små vilket ju är positivt, men jag står nära båda sladdisarna också, och idag är jag nästan närmare sladdisarna än de två jämngamla som jag växte upp med. Det är ju ett helt annat syskonband då hon som är 10 år yngre alltid sett upp till mig och gör fortfarande.
    Min mamma tycker det är så himla kanon också när hon får så mycket hjälp och avlastning med minstingen nu också av de större syskonen som fortfarande bor hemma.

Svar på tråden 35 år hoppas på syskon till 09:an ????