• Sarf74

Vab på pappas vecka ...

Har lite svårt att komma överens med pappan hur man ska göra när barnen blir sjuka . Barnen har blivit sjuka när det ska vara överlämning men har fått svar att pappan kan inte vabba. Han säger att han får ringa sin mamma som bor 10 mil för han själv måste jobba. Men många gånger vill jag inte skicka barnen i 10 mil om de är riktigt dåliga och då har de stannat kvar hos mig och det har pappan gått med på . Har haft oturen att barnen har blivit sjuk ofta hos mig och jag känner att när jag precis börjat ett nytt jobb så vill man ju dela på vabba genom att vi har barnen lika mycket . Nu i förra veckan när min dotter blivit bättre men inte var okey att gå till förskolan än så sa jag att hon fick vara hos pappan . Jag lämnade henne till pappan men påpekade att hon inte kommer orka vara på förskolan . Fick till svar att hon kommer bara vara där i 2 timmar för hans mamma skulle komma och hämta henne för han kunde inte vabba.

Vad gör man ? Jag kan ju inte vabba varje gång ?Hur gör ni när barnen blir sjuka och ska lämnas över till den andre föräldern ?

• Svar på tråden Vab på pappas vecka ...
  • Anonym (X)

Det är pappans ansvar helt enkelt. Kan han inte vabba (vilker jag har MYCKET svårt att tro), så får han lösa det på annat sätt, och det innefattar såklart inte att lämna ett sjukt barn på dagis, även om det "bara" är två timmar. Sa inte förskolan ifrån när han lämnade ett sjukt barn?

• Rani

Klart han kan vabba! Eller är han statsministern?Och är det så att han känner sig tvingad att jobba så borde han ta ett snack med sin chef. Är han sin egen chef så får han lösa det helt enkelt.
    Har han vant sig vid att det var du som vabbade när ni levde ihop?

Svar på tråden Vab på pappas vecka ...