• jmynt

sammandragningar som gör ont

Hej, igår hade jag under hela dagen sammandragningar med 3-8 min mellanrum. Under kvällen lugnade det ner sig lite var då ungifär 10-14 min emellan. Under natten har jag vaknar av dem flera gånger och nu under morgonen är det mellan 10-14 min mellan dem. De varierar i styrka lite men dom gör ont i nedre delen av magen och i ryggen.

Ska jag avvakta ett tag till och se om det avtar eftersom det är lite bättre idag eller ska man åka in.

Är v.28 med fjärde barnet och trean kom i v.34.

• Svar på tråden sammandragningar som gör ont
  • isabellab

Jag hade ringt förlossningen! (Redan igår...)

Lycka till!

• jmynt

Tack ska göra det nu kommer dom med fem min emellan så jag ska nog åka in.....tack för svar.

isabellab skrev 2015-02-15 08:53:19 följande:

Jag hade ringt förlossningen! (Redan igår...)

Lycka till!

• isabellab

Uppdatera sen hur det gick!

• jmynt

Nu har jag varit inne på en koll och jag har sammandragningar. Med fem minuters mellanrum och tappen var 3cm.....hem skickad igen och skulle åka in igen om jag fick regelbundna sd som gör ont!!?? Det var ju därför jag åkte in ju......och de vet ju inte hur lång tappen var från början. .... wså nu sitter jag hemma och vänter på att det antagligen går över eller blir värre. Vet inte riktigt vad jag ska tro och tycka just nu.

• isabellab

Men vad dåligt!! Vila och ta det lugnt nu. Har du badkar så bada!

Fortsätter det så hade jag åkt in senare ikväll, då har de antagligen bytt personal och kanske nästa gör en annan bedömning.

• Tigmatropos

släpper du inte får du söka igen för att se så inte tappen kortas av. Eftersom ni inte har ett utgångsmått så är det viktigt, annars riskerar det att säga pang så kommer bebis! Såhär tidigt behöver bebis massa hjälp för att klara sig så optimalt som möjligt.

• jmynt

Idag som först har det blivit bättre inte alls lika många sd men de gör lite ont dom jag har. Magen är dessutom jätte öm. Jag har en tid för koll den 26 sen tidigare så håller det sig lugnt nu så avvaktar jag tills dess. ...det skulle ju vara skönt om man fick komma till v. 35 iaf

Svar på tråden sammandragningar som gör ont