Nekad graviditetspenning !!!
Vad ska jag göra??
Jobbar med utvecklingsstörda autistiska.
Har ansökt om gravpenning då sparkar och slag förekommer ofta hos oss.
Även fast det inte alltid är illa menat så förekommer detta väldigt ofta och jag är rädd att skada magen dagligen!
Lyft förekommer men räknas inte då jag kan få hjälp med detta.
Min arbetsgivare har också fyllt i ett papper där det står att det ej går att omplacera mig och bla också att det förekommer hot och våld.
Nu till problemet.
Efter att skickat in alla papper till f-kassan ringer de och säger att jag kommer få avslag då de kräver att om hot och våld förekommer och är det som är själva problemet måste min arbetsgivare stänga av mig.
Ok,jag frågar honom om han kan göra det och det vill han inte.
Han verkar anse att vi inte har dom riskerna och att det isf inte är så ofta,inte varje dag.
Så jag kommer alltså få avslag.
Vad ska jag göra??
Jag känner mig orolig varje dag att något ska hända och även mina kollegor håller med mig!
De tycker att jag ska försöka bli sjukskriven men det är ju inte så lätt att bara bli! Det här handlar ju om min arbetsplats. Iof så mår jag väldigt dåligt över detta,stressad och ledsen men det räcker nog inte. Jag har redan ganska stor mage ( v.22) och snart kommer en knuff eller slag det är jag säker på.
Vem bär ansvar om det händer något? Är det då mitt eget fel? Vad kan jag mer göra?
Finns det någon som haft samma problem? Jag tycker det här är helt vansinnigt!
Varför måste jag bli avstängt när de faktiskt står att hot och våld förekommer och att en omplacering är omöjlig.räcker inte det?
Så himla less...