• Trinity78

Slut på Pergotime överallt!

Apoteket har slut på Pergotime i hela länet och förmodligen hela landet, vad det verkar som! Vad är det som händer? Nån som vet?

Reproductively challenged
  • Svar på tråden Slut på Pergotime överallt!
  • heidimariajohanna

hej.. ja det är helt slut. jag har recept o skulle börjat förra söndagen ... de skulle släppas till försäljning från leverantör 6e februari men har blivit förskjutet till 19e eller nåt sånt.. så surt.. ringde apoteket och de sa att det är helt slut i hela sverige.. 

suck... varför tillverkas inte mer.. 

• mynona2

Skulle hämta ut igår och då gav dem beskedet att de skulle finnas hos leverantören den 18 feb. Så förhoppningsvis finns det på apoteken denna eller nästa vecka.

• Trinity78
    CherstinBovington skrev 2015-02-21 00:37:07 följande:

var till apoteket idag och de har skjutit fram leveransen till den 24e.

Jag var på apoteket i torsdags och de ringde till leverantören. Då visste de inte när det skulle komma men de skulle prata med tillverkaren. Det är ju helt sjukt att det inte går att få något svar på vad det är för problem och när det kommer in igen! Jag har missat den här månadens fönster, jag kan bara hoppas att jag får tag i det till nästa månad
  • efg

Jag kämpade också med att försöka få tag på pergotime men eftersom de inte går så ringde jag gyn som skrev ut letrozol istället. Vilket iaf finns kvar på några ställen. Hoppas ni lyckas :)

• Trinity78
    CherstinBovington skrev 2015-02-26 22:03:46 följande:

jag har fått mina tre askar nu, hämtade ut dem igår, de kom den 24e.

Ja, jag har fått mina tre askar nu, men det är försent för att köra i denna menscykel tyvärr. 
  • CherstinBovington
    Trinity78 skrev 2015-02-27 09:03:46 följande:
    Ja, jag har fått mina tre askar nu, men det är försent för att köra i denna menscykel tyvärr. 
    samma här.
Svar på tråden Slut på Pergotime överallt!