• Sophiiie

Medicinsk eller kirurgisk abort?

Är desperat efter råd så startar även en tråd här :((
    Är det någon som har kunskap/ erfarenhet av abort?

Jag är gravid i 6:e veckan.
    Har mycket dålig erfarenhet från en medicinsk abort jag gjorde ca 2005.
    Då började jag blöda extremt mkt, fick kramper och infektion i hela magen.
    Fick åka akut och läggas in i 2 veckor.

Jag har hört att kirurgisk abort ska ha större risk för infektioner?
    Alla jag känner som gjort medicinsk abort har även de råkat illa ut.

Jag är livrädd och behöver bestämma mig så fort som möjligt.
    Skulle vara tacksam om någon vill dela med sig av erfarenhet...
    :((
  • Svar på tråden Medicinsk eller kirurgisk abort?
  • Anonym (.)

Du får själv som kvinna välja abortmetod. Fördelen med en kirurgisk abort är att det snabbt är över. Du sövs och skrapas. Allt klart på ca 10 min, ävem om du kommer småblöda lite efteråt. Komplikationsrisken är liten om du följer råden som ges, tex att inte bada, ha samlag eller tampong på några veckor. 

• Anonym (...)

Har gjort kirurgisk. Det gick bra, blödde nästan inget efteråt.

• Moolie

Har gjort en kirurgisk efter ett missfall som inte gick bra. Den kirurgiska var faktiskt helt fantastisk och jag önskade att jag sökt hjälp tidigare.

• Sophiiie

okej..tack
    Jag har tills i morgon att bestämma mig om jag vill göra en medicinsk abort, då man ska göra det så tidigt som möjligt för att minska infektionsrisk.

Det låter ju relativt smärtfritt och problemfritt att göra en kirurgisk abort?

• Moolie
    Sophiiie skrev 2015-02-16 18:11:26 följande:

okej..tack

Jag har tills i morgon att bestämma mig om jag vill göra en medicinsk abort, då man ska göra det så tidigt som möjligt för att minska infektionsrisk.

Det låter ju relativt smärtfritt och problemfritt att göra en kirurgisk abort?

Jag hade inte alls ont efter min. På uppvaket gjorde det ont. Men absolut inte ondare än under missfallet.
Svar på tråden Medicinsk eller kirurgisk abort?