• VanillaCoke

Hur påverkades/påverkas ert humör av gravidteten?

Gladare?
    Surare?
    Mer lätt irriterade?

Ja berätta.

Saker som inte stört mig innan går mig verkligen på nerverna nu, hatar att det är såhär! :( Samtidigt känner jag en ständig glädje inombords..

Hur kände ni??

• Svar på tråden Hur påverkades/påverkas ert humör av gravidteten?
  • Linae86

Visst känner man av hormonerna! Jag bara hoppas att min sambo ska förstå och stå ut om jag blir för jäklig haha! Än så länge är jag mest fruktansvärt trött vilket såklart spelar av sig på humöret. Jag tror faktiskt att karlarna får lov att ta lite extra humörsvängningar ;) De har det ju trots allt ganska enkelt för sig som inte behöver bära barnet, ha alla dessa hormonförändringar. Inte nog med det så förändras kroppen och man ska genomgå en förlossning. Nej med tanke på vad vi får utstå (hade inte velat byta bort det för nånting i världen, det är ju fullkomligt underbart samtidigt!), får de allt ta lite humörsvängningar ;)

• VanillaCoke
    Linae86 skrev 2015-02-16 20:27:53 följande:

Visst känner man av hormonerna! Jag bara hoppas att min sambo ska förstå och stå ut om jag blir för jäklig haha! Än så länge är jag mest fruktansvärt trött vilket såklart spelar av sig på humöret. Jag tror faktiskt att karlarna får lov att ta lite extra humörsvängningar ;) De har det ju trots allt ganska enkelt för sig som inte behöver bära barnet, ha alla dessa hormonförändringar. Inte nog med det så förändras kroppen och man ska genomgå en förlossning. Nej med tanke på vad vi får utstå (hade inte velat byta bort det för nånting i världen, det är ju fullkomligt underbart samtidigt!), får de allt ta lite humörsvängningar ;)

Haha ja det är sant! Får dock ångest ibland efteråt när jag blir sur över småsaker. Inte så att jag är elak mot min sambo men jag blir sur och.. Tyst och han undrar vad han gjort för "fel".
  • Minxy

Jag är aldrig särskilt lättirriterad i vanliga fall. När jag är gravid blir jag om något ännu mer beskedlig. Jag blir typ som en lugnt idisslande ko som bara ler milt och inte låter något rubba mig. Vet faktiskt inte varför jag blir såhär.

Iofs är det nog lika bra eftersom min make säger att han aldrig skulle ställa upp som verbal slagpåse bara för att mina hormoner löper amok :D

Väntar vårt tredje barn och har varit likadan alla tre graviditeterna.

• VanillaCoke
    Minxy skrev 2015-02-16 20:40:06 följande:

Jag är aldrig särskilt lättirriterad i vanliga fall. När jag är gravid blir jag om något ännu mer beskedlig. Jag blir typ som en lugnt idisslande ko som bara ler milt och inte låter något rubba mig. Vet faktiskt inte varför jag blir såhär.

Iofs är det nog lika bra eftersom min make säger att han aldrig skulle ställa upp som verbal slagpåse bara för att mina hormoner löper amok :D

Väntar vårt tredje barn och har varit likadan alla tre graviditeterna.

Din make är lyckligt lottad! :D
  • aleakim

Jag är väldigt lugn och sansad som gravid. Inre frid skulle jag vilja säga. Har aldrig haft något utbrott, dock ett par gråtattacker men de har varit över "riktiga" saker och inte sånt som att chokladen är slut :p

W och liten i magen :)
  • Guppi86

Är gravid med nr två och med båda två så har mitt humör varit rent ut sakt för jävligt :(

Gråter för nästan allt, blir ledsen och arg på min sambo dagligen ( får ingen avlastning med sonen 14 månader..

Känner mig trött, orkeslös och lite deprimerad men inget sambon förstår utan han blir irriterade på mig över saker man inte hunnit göra hemma..

Usch blev ledsen bara av att skriva detta å se de svart på vitt.. Hoppas tiden efter fl blir bättre annars vet jag inte vad jag ska göra..

• Minxy
    VanillaCoke skrev 2015-02-16 20:41:48 följande:
    Din make är lyckligt lottad! :D
    Haha, det har jag faktiskt sagt en gång men han tror inte riktigt på det där att vissa kvinnor tappar konceptet helt under graviditeten, så enligt honom är mitt beteende bara normalt och som det ska vara :D
  • Mijjan

V 9 här... Märker inget riktigt mer än att jag känner mig lugnare och tvingar mig att ta det lugnt eftersom jag är så trött.. Förvånad Är en riktig duracellkanin vanligtvis med massa projekt men kan faktiskt bara slappa en dag nu och tycka det är ok. Och nödvändigt :P Vanligtvis ganska jämn i humöret men tröttheten gör mig lite less och avtrubbad. Orkar liksom inte bry mig om saker. Haft två "utbrott" med gråtattacker hittills så i det stora hela - ganska ok...

Svar på tråden Hur påverkades/påverkas ert humör av gravidteten?