• Annos

    Dagisfröken som e elak mot förälder

    Har du varit med om att en dagisfröken varit orättvis eller elak mot dig som förälder? 


    På mitt barns förskola finns det 1 personal, enbart 1, som har klagomål just varje dag som hon jobbar, antingen direkt på morgonen när vi precis kommit in alt när jag hämtar på eftermiddagen... 
    bara idag klagade hon på att skorna var för kalla, idag, det har varit plusgrader, dock lite blåsigt, men skorna va inget o klaga på när vi för bara 2 veckor sen hade 30cm snö o minusgrader? .. det är naturligtvis varmfodrade vinterkängor...

    detta var bara 1 exempel, men det räknas, alltid är det småsaker... 

    hon har dessutom stått o skrikit på barn som sagt ett fult ord.. vad hände med pedagogiken där? att prata lungt o pedagogiskt med barnen så dem förstår att dem gjort fel? .. eller den gången då ett barn verkligen inte ville ut och hon slet på barnet kläder o drog ut henne och sen gick in själv? .. barnet började stortjuta o ramlade baklänges o i en vattenpöl, ingen mössa hade stackarn i november månad.. o personalen bara sa "skärp dig n" o drog upp barnet i overallen till sittställning .. alltså.

    ska jag behöva känna mig kränkt varje gång jag möter henne? 


    varför vägrar hennes chef att lyssna på vad man säger?


    Har du nån erfarenhet, vad gjorde du, blev det nåt resultat? 
    blir de inte bättre kommer jag nog snart anställa nån för o hämta o lämna barnen bara för o slippa henne för hon tar psykiskt på mig..o jag jobbar inom psykiatrin!! 

    skriv bara om du verkligen har erfarenhet av detta eller om du har bra tips o råd som kan hjälpa mig, inte stjälpa! :) tack tack!

  • Svar på tråden Dagisfröken som e elak mot förälder
  • Annos

    Jag har pratat med förskolechefen men hon tror inte på detta utan säger att hon kommer ta personalens parti då det handlar om ord mot ord .. 

  • BeanBag
    Annos skrev 2015-02-16 19:28:48 följande:

    Jag har pratat med förskolechefen men hon tror inte på detta utan säger att hon kommer ta personalens parti då det handlar om ord mot ord .. 


    Då får du väl vända dig till förskolechefens chef.
  • Annos

    kan inte byta förskola, delad vårdnad o den andre vägrar så bara o "gilla läget" att de e denna förskolan som gäller .. de e ju "bara" 3 år kvar .. suck! ja angående hennes beteende jäntemot barn går men hennes attityd jäntemot mig är inte "olaglig" tydligen, ja har försökt att undvika henne och att få henne o skriva en lapp om hon vill mig nåt, så kan ja läsa de i lugn o ro hemma men inte då, hon är på mig som en hök! .. o ja fattar inte vad jag gjort, förra året anmälde hon mig till soc för hon ansåg att ja va en dålig förälder, en 4 månader utredning som resluterade i: inga konstigheter men utredningen finns i register i 5 år.. vi som skulle ansöka om o få stå på listan som fosterföräldrar.. nu får vi vänta minst 4 år för o bli godkända..  förvånar mig inte om hon ska anmäla mig igen! o vad händer då? ja tror jag blir galen :/ 

  • BeanBag
    Annos skrev 2015-02-16 19:46:07 följande:

    kan inte byta förskola, delad vårdnad o den andre vägrar så bara o "gilla läget" att de e denna förskolan som gäller .. de e ju "bara" 3 år kvar .. suck! ja angående hennes beteende jäntemot barn går men hennes attityd jäntemot mig är inte "olaglig" tydligen, ja har försökt att undvika henne och att få henne o skriva en lapp om hon vill mig nåt, så kan ja läsa de i lugn o ro hemma men inte då, hon är på mig som en hök! .. o ja fattar inte vad jag gjort, förra året anmälde hon mig till soc för hon ansåg att ja va en dålig förälder, en 4 månader utredning som resluterade i: inga konstigheter men utredningen finns i register i 5 år.. vi som skulle ansöka om o få stå på listan som fosterföräldrar.. nu får vi vänta minst 4 år för o bli godkända..  förvånar mig inte om hon ska anmäla mig igen! o vad händer då? ja tror jag blir galen :/ 


    Gjorde hon en egen anmälan? Som personal på en förskola så ska vi lämna alla misstankar om barn som far illa till vår chef som därefter gör en orosanmälan till soc. Det är inget som en person själv gör.
  • Annos

    Nej men när vi under utredningen kollade på de "uppgifter" som lämnats så var det enbart hon som stod bakom dem men chefen valt att tro på det som noterats, jag tycker det är jättebra att dem agerar om dem tror att något är fel, men att hon noterat lögner.. nej det är så fult!
    hon kan ogilla mig i sitt privatliv men behöver ju inte förstöra och använda en maktkamp för det..

Svar på tråden Dagisfröken som e elak mot förälder