• Vi5

Hotmonspiral slutar inte blöda

Satte in en hormonspiral för nästan 1 1/2 månad sedan & började blöda direkt efter insättning & har blödigt sen dess.. Ska det vara såhär? Läkaren sa att man bör ej ja samliv när man blöder pga infektionsrisken. Men dag satte ju in spiralen för att kunna ha ett samliv å nu är det konstant lingonvecka. Blir tokig!! Någon mer som haft såhär? Ska jag ge upp & ta ut den?

• Svar på tråden Hotmonspiral slutar inte blöda
  • Långbenopluto

Det kan bli så i början. Ge kroppen en chans på åtminstone 6 månader innan du ger upp. Jag gav inte upp och nu ångrar jag inte min hormonspiral alls

Du kan ha sex med kondom nu medan infektionsrisken finns.

• Saranols

Har samma svar som ovan. Tog hela 6månader innan jag vart blödningsfri men yttligare 6månader av mellanblödningar som var pytte små. Men totalt värt det sedan!

• belliz82
    Vi5 skrev 2015-02-16 19:51:42 följande:

Satte in en hormonspiral för nästan 1 1/2 månad sedan & började blöda direkt efter insättning & har blödigt sen dess.. Ska det vara såhär? Läkaren sa att man bör ej ja samliv när man blöder pga infektionsrisken. Men dag satte ju in spiralen för att kunna ha ett samliv å nu är det konstant lingonvecka. Blir tokig!! Någon mer som haft såhär? Ska jag ge upp & ta ut den?

Jag blödde i 8månader innan jag fick nog!

Bm sa bara ta det lugnt det slutar, men det gjorde det inte.

Håll koll på ditt järnvärde om du inte slutar blöda bara.
Svar på tråden Hotmonspiral slutar inte blöda