• Mooira

extrem smärta av sparkar/rörelser

Detta är väl ingen komplikation så sätt men jag blir väldigt chockad av denna smärta när bebis sätter igång att röra sig därinne. Jag är i vecka 32 och främst på kvällarna har det börjat göra rejält ont när han vrider på sig. Det är svårt att greppa vad som är så vasst. Det kan vara ett knä som går från höger t vänster och jag ropar rakt ut av smärta. Känns som hans kroppsdelar ska tränga ut ur magen.

Någon som varit med om detta? Det är mitt tredje barn och jag har aldrig varit med om det innan.

Finns d fler??

• Svar på tråden extrem smärta av sparkar/rörelser
  • kaeg

Med första hade jag så och känner nu redan i v.24 riktigt ont vid visa rörelser av bebisen ( tredje graviditeten nu)... Så "fasar" lite inför tiden där runt v.30 då det fortfarande finns en del plats för större rörelser och vändningar och sparkar.

M.ycket beror ju på hur moderkakan sitter och dämpar också. Vet att den nu sitter i bakvägg högt upp så då känns och kommer det säkert kännas en hel del både neråt och mot revben mm. Vissa rörelser nu neråt är fruktansvärt obehagliga, förstår dig verkligen!

* Mikael 060804 * Sara 080704 * bf3 16/6-15 *
  • Mooira

Tack för ditt svar. Känns skönt att det finns fler. Ingen av mina vänner känner igen detta.

Jag hoppas det blir bättre när det blir trängre. Upplevde du att det blev det?

• kaeg

Jag hade tur att båda la sig tillrätta med huvudet ner där runt ca v.32 något sådant. Då blev det mer revben, men mindre totaltsätt och trängre gav inte samma kickar..

* Mikael 060804 * Sara 080704 * bf3 16/6-15 *
  • Mooira

Tack för dina svar. Min bm som jag träffade idag sa att det var normalt... men ingen jag känner kan ju relatera... då blir man ju alltid lite nojig. Jag kanske redan har sagt det men den största nojjan är att jag har för lite fostervatten och att bebisen kan ta skada.

Känns spontant som att rörelser blir ondare ju mindre vatten det är. Men bm sa att mitt sf mått växer så allt är bra.

Hade ju gärna gjort ett ul... ;) men men

Svar på tråden extrem smärta av sparkar/rörelser