• tjugofemton

Oro inför kön

Jag har lite ångest just nu. Jag är "rädd" för att det ska vara en pojke i magen. Jag har alltid sett mig själv som en typisk flickmamma och vill mer än allt ha en liten flicka. Vi har RUL på måndag och har bestämt att vi ska ta reda på kön..

Hur kommer man över detta? Just nu känner bag mig gråtfärdig och håller alla tummar för att det ska visa sig vara en liten tjej i min mage, men tänk om det inte är det?! Kommer jag att älska honom, så som jag hade älskat henne?! Jag är bara uppvuxen med systrar och alltid varit typiskt "tjejig"...

Är jag helt ensam om att känna så? Vad ska jag göra?!

• Svar på tråden Oro inför kön
  • AnnieD_82

Jag har nog också alltid sett mig som en typisk "tjejmamma" och var inställd på att min första skulle bli en flicka.
    På RUL fick vi veta att vi väntar en pojke - och inte blev jag besviken. Snarare chockad och förvirrad då det gick emot det jag trott och kanske även väntat mig. Och när det lagt sig underbart lycklig för att veta än lite mer om den lilla som ligger och sparkar där inne.

För varje dag älskar jag lilleman där inne allt mer och är inte det minsta besviken att det inte är en flicka. Bara längtar efter att få träffa honom :)

• tjugofemton
    nathalie85 skrev 2015-02-18 15:59:48 följande:

jag hoppas jag kan ge dig en tankeställare. jag väntar mitt fjärde barn, och vi önskade i smyg oss en flicka. hade rul på måndagen. hade inte ens tänkt på att man ju egentligen undersöker annat under rul,att könet kan man kanske få veta som bonus. vi fick andra oroväckande nyheter, och idag var vi på fostermedicinska avdelning på undersökning. stämningen i väntrummet var allt annat en trevlig. som tur verkar det som om vi fick falskt alarm angående skador,men väntar ännu på fvp svar. vi väntar en kille,och lovar, det enda jag vill e att lilla pojken skall vara frisk. tänkte inte ens på att bli "besviken". det andra tog ner mig på jorden.

Jag väntar en pojke med dubbelsidig gomspalt. Varken flicka eller frisk.
  • nathalie85
    tjugofemton skrev 2015-02-23 12:06:27 följande:
    Jag väntar en pojke med dubbelsidig gomspalt. Varken flicka eller frisk.
    :( beklagar verkligen gomspalten :( hur känns det? såg allt annat bra ut? 
  • tjugofemton
    nathalie85 skrev 2015-02-23 12:33:23 följande:

innebär gomspalt annat en massa operationer?

Jag kommer inte kunna amma, kan leda till talsvårigheter, öronproblem ( hörsel), och så en massa operationer. Vidare utredning på fredag...
  • nathalie85
    tjugofemton skrev 2015-02-23 12:39:06 följande:
    Jag kommer inte kunna amma, kan leda till talsvårigheter, öronproblem ( hörsel), och så en massa operationer. Vidare utredning på fredag...
    okej,har en bekant vars son föddes med gomspalt förra året, men han opererades snabbt och allt går bra nu . hoppas att allt annat e bra, och att ni får all väsentlig info nu under graviditeten <3
    jag antar att könet spelar mindre roll nu?  att på rul få höra om avvikelser var väldigt skrämmande, men tog ner oss på jorden. man skall aldrig ta det som en självklarhet med friska barn.
    själv fick vi falskt alarm, men är definitivt mera ödmjuk nu en innan förra veckan
  • Gardnerella

Grattis till en liten grabb! Förstår att det känns chockartat med LKG, men denna missbildning enskilt räknas inte som en sjukdom vad jag förstått Hoppas ni får det stöd ni behöver före och efter bebisen kommer och att ni kan få svar på era frågor på fredag!

• Yonndax

Under första grav var jag helt övertygad om att bara en flicka skulle duga. På rul gick det inte att se vad det var. Nån stans efter det började jag ändra mig, Ville ha en pojke och var nästan säker på att det skulle bli det. Vi fick som vi "ville" och det blev en pojke. Nu inför nr 2 ville vi ha en till kille men på rul visade det sig att det till 95 % är en tjej. Vi är egentligen inte missnöjda men har svårt att tänka oss att krabaten i magen är en flicka. Sonen är dock överlycklig att han ska få en lillasyster =)

Man kan ändra sig under resans gång om vad man önskar sig.

Hoppas det går bra för er och er lille grabb.

• nathalie85
    tjugofemton skrev 2015-02-23 12:39:06 följande:
    hur gick det på kollen i fredags?
  • tjugofemton

[quote=74944262][quote-nick]nathalie85 skrev 2015-03-01 20:21:24 följande:[/quote-nick]hur gick det på kollen i fredags?[/

Värre än väntat. Vi blir skickade till Umeå för vidare kontroll då det visade sig att bebis kanske har hjärtfel också (vsd/avsd). I och med flera missbildningar ökar risken för kromosomavvikelser. Han hittade 2-3 stycken ekogena foci i hjärtats vänstra kammare, hade svårt att bedöma nackskinnet (vilket kan vara ett tecken på downs syndrom). Vi lider och inväntar torsdag!!!

• gumman 1
    tjugofemton skrev 2015-03-01 20:56:02 följande:

[quote=74944262][quote-nick]nathalie85 skrev 2015-03-01 20:21:24 följande:[/quote-nick]hur gick det på kollen i fredags?[/

Värre än väntat. Vi blir skickade till Umeå för vidare kontroll då det visade sig att bebis kanske har hjärtfel också (vsd/avsd). I och med flera missbildningar ökar risken för kromosomavvikelser. Han hittade 2-3 stycken ekogena foci i hjärtats vänstra kammare, hade svårt att bedöma nackskinnet (vilket kan vara ett tecken på downs syndrom). Vi lider och inväntar torsdag!!!

Beklagar att er son inte är fullt frisk, hoppas att ni får bra stöd och hjälp. Lycka till!
  • Maddi
    nathalie85 skrev 2015-03-01 20:21:24 följande:

hur gick det på kollen i fredags?

jag har inte läst allt vad du skrivit men min sambos syster adopterade en 3 åring som har haft gomspalt sen födseln och ingen har förstått hur hon kunnat överleva. Men hon opererades i Sverige. Idag är flickan 9 år gammal och inga problem idag. Precis som vilken annan 9 åring dom helst.
  • tjugofemton
    Maddi skrev 2015-03-02 07:55:56 följande:

jag har inte läst allt vad du skrivit men min sambos syster adopterade en 3 åring som har haft gomspalt sen födseln och ingen har förstått hur hon kunnat överleva. Men hon opererades i Sverige. Idag är flickan 9 år gammal och inga problem idag. Precis som vilken annan 9 åring dom helst.

Det är inte spalterna som är problem nu utan nu misstänks det att det är hjärtfel och eventuellt downs syndrom. De har hittat 2-3 ekogena foci i hjärtat och funderar även kring nackskinnet som är typiskt downs också
  • Sorkan
    Frutiensuurytz skrev 2015-05-06 22:50:43 följande:

Hejsan!

Jag väntar mitt första barn i oktober och jag bloggar också öppenhjärtligt och ärligt om allt i min graviditet. Hur vårt Pyret blev till, hur jag mår och mycket om känslor som inte alltid är positiva.

läs gärna den frutiensuurytz.vimedbarn.se/

Du...

Du tränger in reklam för din blogg i en tråd som handlar om tunga och svåra saker. Ts har precis fått besked om att hennes väntade barn kan ha allvarliga skador.

Det du gör är smaklöst och helt utan empati, tycker jag.

Fy!
  • Vegetarian1
    Sorkan skrev 2015-05-09 16:42:27 följande:

Du...

Du tränger in reklam för din blogg i en tråd som handlar om tunga och svåra saker. Ts har precis fått besked om att hennes väntade barn kan ha allvarliga skador.

Det du gör är smaklöst och helt utan empati, tycker jag.

Fy!

Men SHIT ta det lugnt! De flesta läser inte igenom allt dravel i trådarna, utan enbart trådstarten och kanske några inlägg på första sidan.
  • Sorkan
    Vegetarian1 skrev 2015-05-09 17:03:27 följande:
    Men SHIT ta det lugnt! De flesta läser inte igenom allt dravel i trådarna, utan enbart trådstarten och kanske några inlägg på första sidan.
    "De flesta läser inte igenom allt dravel i trådarna..."

Väldigt märklig inställning i ett diskussionsforum. Och att spamma i nån annans tråd tycker du alltså är ok?

Har nog varit borta från FL för länge och glömt hur hård och trist jargong det är i många trådar.

Ska genast gå tillbaka att läsa bara dem där medlemmar jag "känner" hänger.
  • fr0kenandersson

Varför inte bara vara glad över att du ens kan få barn? Finns många som inte kan det och som mer än gärna skulle vara lyckliga oavsett kön på barnet.

Svar på tråden Oro inför kön