• Polarlantis

Någon mer med sambo som har psykiska problem? Min har ptsd..

Sambon går i behandling nu, har precis börjat. 20 veckor som förhoppningsvis ska göra tillvaron bättre. Men det är tufft för oss alla. Jag tar allt ansvar för allt. Han har bra dagar då det är toppen, em go man och massa kärlek, och dåliga då han är en stor skit, om han inte far iväg ngn stans. Elak och arg. Älska barnet 2,5.så han måste man försöka förklara för, svårt! Sambon klarar korta stunder med barnen men sedan blir det kaos.

Är det ngn mer där ute som behöver bolla lite, prata av sig?

• Svar på tråden Någon mer med sambo som har psykiska problem? Min har ptsd..
  • Erizajo

Min man är deprimerad och har varit det i alla år vi varit tillsammans. (13 år) nu har han fått börja med Litium som är för manodepressiva. Kom hem idag efter en vecka inlagd på psyk. Vi har tre barn tillsammans.

• Polarlantis

Tufft!!!

Några råd? Min är ju oxå deprimerad, ingår i ptsd samt medicineras för adhd. Men som senaste året varit har varit hemskt, till han helt krashade och sökte hjälp.

• Erizajo

Har egentligen inga råd, bara hoppas det blir bättre... Skitjobbigt just nu.

• Polarlantis

Helt färdig själv. Det mest läskiga är att det inte går att resonera med honom när han får stress utbrott. Helt bokstav, kan hitta på saker och blir lätt extrem så som att nu kan jag lika väl flytta osv. Han blir väledigt otrevlig. Vet att det inte är han som pratar men det är ju ledsamt ändå.

Vad säger ni till barnen? Hur gamla är dom?

• Erizajo

Svårt jag vet :( våra barn är 10 mån, 4 år och 7 år. Vi säger att pappa mår inte bra, tycker ingenting är roligt och så det är skit svårt att försöka förklara.

• Polarlantis

Jag har försökt med råd från min psykolog jag hittat på mödravården, att säga att pappa är sjuk fast det inte syns och det gör attan blabla. Har du ng stöd?

Svar på tråden Någon mer med sambo som har psykiska problem? Min har ptsd..