Finns den perfekta enkla matkassen för familjen som inte vill ha fisk?
Jag tycker det är astråkigt med matlagning, men vill så klart ändå att familjen ska äta vettig mat. Jag har nu prövat på olika matkassar såsom Linas familjekasse, Ecoviva och nu senast Matkomfort. Med Linas upplevde jag att barnen inte gillade så många av rätterna samt att det var många ingredienser vilket upplevdes som omständigt, med Ecoviva tyckte jag rätterna tog för lång tid. Matkomfort var visserligen hyggligt bekvämt och barnen gillade mesta maten MEN den är dyr per portion och det som gör den bekväm är dom färdiglagade såserna. Ett till dilemma som är gäller fisk. Varken jag eller barnen är speciellt förtjusta i fiskrätterna och vill alltså helst slippa sånt.
Jag har sökt med ljus och lykta efter en matkasse med enkla barnvänliga recept utan fisk och hittade till min lycka denna www.veckansmiddag.se/ tills jag inser att den levererar inte i Stockholm.
Är det nån annan som hittat en barnkasse som levererar i Stockholm som stämmer in på mina önskemål? Förstår inte att ingen leverantör tillhandahåller såna matkassar för det är ju inget jätteovanligt att barn inte är så förtjusta i fisk. Ica har nån tredagarskasse som varannan vecka är fiskfri, men jag vill helst ha fler dagar än tre.