Bulleribock skrev 2015-02-19 20:07:05 följande:
Du bör kolla med din barnmorska. Jobbar inom träindustrin där jag står i buller 8 timmar/ dag. BM bad mig kontakta Arbets och Miljömedicin, vilket resulterade i bullermätning på jobbet. Visade sig vara skadliga nivåer för bebisen. Kunde inte omplaceras och blev avstängd i vecka 15, gått hemma med graviditetspenning sedan dess. Beräknad förlossning om två veckor!
Var hos läkare igår för ville ha ett läkarutlåtande för den miljön jag kan vistas i mitt jobb, då främst eg för att jag kommer i kontakt med "sjuka hus" i mitt jobb, alltså mögel och andra bakterier, jordbakterier från mark e.t.c. Men hon hade inget vettigt sa bara att det typ inte var farligt, men att jag själv kunde söka på internet å hon nämnde Arbets- och miljöverket att kolla med dom.
Tänkte dock inte på att jag även borrar ibland, tänkte på det idag då jag utförde det idag, då borrar jag i golv (trä) men det kan ju ändå vara rätt "tungt" å borra igenom golv och ta ett tag, och blir ju hög volym precis vid magen typ.
Men jag får ringa till
Arbets- och miljöverket imorgon helt enkelt! På min arbetsplats har de ingen koll, de har aldrig haft någon som blivit gravid där innan med mina arbetsuppgifter.
Är i v.17 nu...