min mamma är rasist
Hej. Jag har en dotter på 13 och en son på 10. Bägge två har FB. nu till problemet. Min mamma är rasist och lägger ut massor av rasistiska bilder. Vad ska jag göra för att mina barn inte ska ta efter henne?
Hej. Jag har en dotter på 13 och en son på 10. Bägge två har FB. nu till problemet. Min mamma är rasist och lägger ut massor av rasistiska bilder. Vad ska jag göra för att mina barn inte ska ta efter henne?
Rätt att avgöra fostran och att försöka isolera sina ungar från livet är två helt skilda saker.
i så fall förklarar jag hur det verkligen ligger till och att tyvärr så finns det människor som inte har alla hemma och sprider en massa fördomar.
Mina börjar närma sig ändå ålder där jag måste förklara skillnad mellan fördomar och rena fakta.
Pksd?
Kan man ju fråga sig.
Din son får inte ha Facebook. Han är för ung.
Ta bort hans konto så är problemet löst. Sen när han fyllt 13 och uppfyller ålderskraven på Facebook så kan du ta upp det med din mamma.
Långt vettigare att förklara hur världen fungerar för barnen framför att försöka måla in dom i nån skev bubbla där man försöker dölja saker som faktiskt pågår runt omkring oss.
Det va en vettig mamma du har som vågar stå för sin åsikt. Hoppas dina barn tar efter det. Sen är det upp till dina barn va de tycker. Inget du kan isolera dem ifrån.
Shiiiet xD yo, brushor lugna ner er jao!
Till TS, jag tycker du kan ta bort sonens konto tills han kommer upp i ålder för fb.
Till din mamma kan du säga att antingen sluta posta rasistiska bilder eller så kan hon inte vara vän med din dotter på fb. Tragisk, men jag förstår din oro. Min dotters släkt på pappas sida är fruktansvärt rasistiska och jag vill inte att min dotter ska lyssna på sån skit. Samma sak så vill jag inte att hon ska växa upp med fördommar mot t ex homosexuella.
Din son får inte ha Facebook. Han är för ung.
Ta bort hans konto så är problemet löst. Sen när han fyllt 13 och uppfyller ålderskraven på Facebook så kan du ta upp det med din mamma.
varför får han int ha fb? vad är det värsta som kan hända?