Har inte gått igenom steg ett som ni med första ul, men vid mitt ul var fostret redan dött (vecka 18) men det hade dött redan i vecka 13+4,
jag förstår verkligen vad du menar att det var en liten lättnad att ni själva slapp besluta något.
jag var på ul på fredagen och fick som du första tabletten, och sen åkte jag in på söndagen igen vid nio och åkte hem igen vid 4 men allt var redan klart vid två.
för mig gick det väldigt lätt. för jag kände absolut ingenting, och då hade jag bara tagit värktablett. sen gick vattnet och vid två ville jag gå på toa, hade varit kissnödig väldigt länge men inte tordats, när jag reste mig kände jag att nånting hände och ringde på klockan, hon kom o satte en "potta" på toaletten ifall det skulle komma ut. innan allt så pratade dom mkt med mig och informerade och frågade vad man ville ha för önskemål, efteråt, och om man ville se fostret. jag sa nej för det kändes så då. men när jag satt mig på toa så kom allt ut, först fostret och sen moderkakan, och av en reaktion tittade jag bara snabbt ner och såg allt en snabbis. känner idag att det gjorde mig inget om jag hade sett det eller inte. efteråt vill dom kolla med ul så inget finns kvar, ifall man skulle behöva skrapning, för mig fanns det lite kvar men det fick läkaren ut med tång så jag slapp skrapning, fanns dock fortfarande lite lite rester kvar när jag åkte hem men läkaren sa att det skulle komma ut av sig själv, det värsta var att så länge du har rester kvar så blöder du, så jag blödde jättemkt när jag kom hem men så fort resten kom ut så avtog det.
ett stort misstag dom gjorde var att dom frågade aldrig om jag var intresserad av psykologisk hjälp, vilket dom alltid frågar o ska fråga. så tänk på det om ni behöver nån att prata med om dom inte tar upp det.
nu har inte jag läst hela tråden så jag vet inte vad alla har sagt.
men vårat foster tog dom iaf hand om o spred ut över minneslunden där vi bor.
det är en sak dom tar upp och diskuterar med en, vad man har för önskemål, men för oss kändes det bra att det hamnade där!!
vill du prata eller diskutera nånting så är det bara att kika in!!!
Jätte många styrkekramar!!!