Slutade röka om dagarna, men varje natt börjar jag röka i drömmarna igen... någon mer?
Jag har varit rökfri i 4 år nu och är glad över det. Fördelarna är otroliga, även om röksuget kickar in ibland (särskilt soliga dagar när jag är i gott sällskap).
Det flyter egentligen på ganska bra, men. Det stora MEN:ET. Jag drömmer att jag börjar röka igen varje natt!
Varenda natt drömmer jag att jag börjar småröka igen, feströka, smygröka. Jag känner nikotinkicken lika väl som första gången jag stoppade en cigarett i munnen och jag njuter så in i helvete. Jag tänker, och säger, alltid att en cigg ibland gör inget. Men innerst inne vet jag att skulle jag röka en cigarett så skulle det lätt bli ett paket om dagen igen.
Varje morgon vaknar jag med ångest. Har jag verkligen rökt? Nej. Nej. Ibland kan jag leta igenom hallen för att försäkra mig att jag inte har gömt cigaretter någonstans, men det är alltid en dröm. Och det är ju skönt, på sätt och vis. Men det resulterar också i att jag varje natt blir påmind om nikotinets effekt och under dagen sitter jag och suktar efter nikotinet.
Det är så himla jobbigt!!
Någon som känner igen sig?
Även om jag har slutat och mår bra av det så känns det som att nikotinberoendet aldrig kommer släppa. Hade jag rökt idag med det nuvarande cigarettutbudet hade jag aldrig slutat röka, det ska Gudarna veta. Är himla rädd att om jag faller tillbaka i träsket så kommer jag bli kvar där.