Hej!
Va underbart att få ett plus på stickan efter en sådan lång väntan.
Jag förstår att det måste vara mkt jobbigt för dig just nu med all din oro, det går inte att låta bli att tänka på det vad som än sägs.
Ingen ro får man förrän man vet hur det ligger till.
Jag hart varit med om 3 st missfall varav ett var ett ma.
2 gånger började jag blöda, i v.8. En gång var det lite mindre och när jag for på kontroll fick jag tabletter för att blöda ut allt.
Sedan fick jag det hemska ma, det var så hemskt just för att jag inte anande någonting alls! Kände mig så lurad efteråt. Hade alla symptom! och magen hade även den vuxit. Men när jag kom på tidig ul kontroll (då jag går på spec.mvc) i v.13 såg vi en liten baby, låg där alldeles stilla med tummen i mun....inga hjärtslag. Jag var helt förkrossad!! Bara grät och grät.
Fostret hade dött i v.11.
Det var alldeles på gränsen till att det gick att skrapa men jag valde ändå det, kändes bättre att få sövas och få det överstökat än att börja föda ut. Ja, det var ju så hemskt hursomhelst!
Sen fick jag ett missfall i v.ca v.8, då blödde jag som en vanlig mens fast kraftigare och med mkt klumpar men allt kom ut själv.
Det jag har lärt mig av mina upplevelser är att det aldrig går att säga hur det egentligen ligger till...man kan tro att allt är bra och sen visar det sig att så är inte fallet.
Sedan kan man ha ont och allt går bra.
Nu är jag gravid i ca v.7 och igår hade jag smärtor i magen. Helt borta idag men lite hugg ibland, annars samma molande "mensliknande" värk.
Nu vet jag inte alls hur ngt är men har tid om ca 3,5 veckor. Känns som länge! jag tror jag ska ringa på måndag och fråga om jag kan få en tidigare tid, kanske hittar de då ett litet tickande
HOPPAS så mkt!
Mitt enda råd till dig är att ringa NU eller senast måndag och boka ett vul till när du är i v.8 eller v.9. Då kan du direkt få reda på om det hänt något eller om allt är bra.
Ingen idée att gå och tro att man ännu är gravid om man inte är det och ingen idé att gå och oroa sig om allt är bra.
Jag önskar dig all lycka till! och hoppas att det tickar ett litet hjärta även i dig. Styrkekramar till dig.