• Snartdesperat

Snälla hjälp mig med råd!

Snälla hjälp mig med några goda råd hur jag skall hantera den här situationen, jag är helt seriös och livrädd för vad som håller på att hända med min familj.

Jag och min fru är gifta sedan 10 år tillbaka med 3 fantastiska barn.

Hon har lidit av B12 brist i perioder och tidigare fått sprutor. I januari hade hon en trött period, orkade knappt gå på jobb, hon blev sjukskriven 3 veckor för virus, hon har tappat hår hela hösten och använt en spray mot håravfall. Hon slutade med sprayen och håret börjar lossna ännu mer. I januari eskalerar det och hon tillbringade lång tid på badet med att ta bort lösa hår (som hon kallar det), de sista veckorna har hon blivit av med så gott som allt håret efter att ha stått på badet flera timmar om nätterna och dragit.

Hon var hos ny läkare och fick B12 spruta i januari, hon började prata allt mer om att det gamla håret hon tappat var super elektriskt hår som spridit sig i huset, hon menar att hon börjar hitta sina elektriska hår hos barnen när hon kammar dem.

Den sista veckan har det blivit ett rent helvete för oss, hennes mor tvingade henne att gå till privatlakare som på något sätt bekräftat hennes blid att hårsprayen har gjort hennes hår elektriskt, däremot har läkaren förstås inget botemedel mot elektriska hår.

På kvällen är hon ganska uppjagad, frågar mig vad botemedlet är mot elektriska hår, förklarar att ett bra sätt att bli av med elektricitet är att ta i ett jordat föremål, tex kylskåp.

Hon känner nu elektricitet i hela kroppen men blir tydligen hjälpt av att ta i kylskåpet, hon klär av sig och säger att hon känner elektriska hår över hela kroppen, visar mig ivrigt röda märken på kroppen (helt vanliga små märken) och säger att de kommer av håret, men hon får inte loss håren för de är sammankopplade på något sätt.

Till slut får hon sova några timmar men hon är uppe på natten igen och håller på kylskåpet för att få ro.

Dagen efter åker vi iväg på vinterferie, jag är lite uppskakad över kvällen för men hoppas att miljö byte skall hjälpa.

Här uppe fortsätter hon att bli mer manisk, hon kan vara ok några timmar, men om minste man börjar gråta för något säger hon att hon ser att han har elektriska hår runt munnen och runt ansiktet och att hon vet hur ont han har det. Hela tiden så finner hon anledningar till allt vad det elektriska håret ställt till med, minsteman har dålig balans pga av det, att jag ser trött ut pga det, att de större barnens virus sjukdom i januari berodde på det. Hon försöker ta bort elektriska har från barnens händer fast de skriker och ber henne sluta, jag fick ta minste man från henne en gång för han blev så ledsen.

Nu har hon tvingat alla barnen att sova i ull med ull luva för att det skall hjälpa mot elektriciteten, själv sover hon knappt något för hon kan inte säger hon. Hon går upp till kylskåpet flera gånger om natten, barnen börjar bli oroliga pga hennes beteende och börjar prata om elektroniska hår de med.

Vad gör jag? Hon är normalt världens snällaste människa och älskar barnen över allt annat, men jag känner inte igen henne helt, är rädd att b12 bristen har skadat henne neurologiskt eller ännu värre psykiskt, för mig liknar det tvångstankar och hon är väldigt bestämd på att alla måste av elektrificeras innan hon kan bli frisk.

Vet inte om jag får med henne till läkare / psykolog och är lite rädd för vad de skall tänka i förhållande till barnvårdsnamnden

• Svar på tråden Snälla hjälp mig med råd!
  • Anonym (sök hjälp!)

Om hon ser elektriska hår som inte finns, så är hon allvarligt sjuk! Tag kontakt med någon psykjour, hälsocentral, vanlig akut jour eller vad som helst och berätta om situationen. De kan rimligtvis hjälpa dig vidare.

Du behöver inte oroa dig för barnens del, du är ju frisk och kan ta hand om dem. Du skulle inte tveka om att söka hjälp till din fru om det var fråga om kroppsliga besvär, t.ex. akut yrsel flera gånger varje dag, eller hur?

Svar på tråden Snälla hjälp mig med råd!