• Akua

Kan man köpa och göra egen förstärkning på naglarna? Typ köpa tippar utan att använda tipparna..

Jag håller på att spara ut och få fina naglar. De är på väg men de är fortfarande väldigt sköra och delar och går sönder lätt. Skulle vilja kunna laga nageln när den gått sönder, utan att behöva fila ner hela nageln.

Jag fick en ide och undrar om någon vet om det funkar....

Att jag ska köpa typ som att jag ska göra egna lösnaglar/tippar men endast använda det man ska stryka på nageln. Det borde ju göra nageln lite tjockare, hårdare och tåligare och nageln under förstörs inte då heller. Jag tänker ju inte fila innan på min egen nagel, såsom man annars skulle ha gjort när man tar på lösnaglar/tippar.

Annars, är det någon som vet om man kan använda något annat som förstärkning? Och som liksom kan laga nageln när jag fått spricka i den.

• Svar på tråden Kan man köpa och göra egen förstärkning på naglarna? Typ köpa tippar utan att använda tipparna..
  • Meus Veritas

Jag brukar köpa depends kit med tippar och gel och sen bara använda gelen o sprayen som hör till. Det gör naglarna starka så de kan växa utan att gå av

• Akua
    Meus Veritas skrev 2015-02-21 13:43:03 följande:

Jag brukar köpa depends kit med tippar och gel och sen bara använda gelen o sprayen som hör till. Det gör naglarna starka så de kan växa utan att gå av

Perfekt! Tänkte göra det....skönt att höra att någon annan gjort samma sak.

Hur många lager brukar du måla? Brukar det gå bra att bara ta aceton och ta bort gelen sen när man vill ta bort det?
  • Meus Veritas

Ett lager brukar räcka, jag brukar använda depends medel för lösnagar för att ta bort det tror inte det är nått aceton i denen man får kämpa lite för att få dän det.

• Anonym (sandra)

aceton ska inte användas om det är någon form av gelé som stryks på

• Akua
    Anonym (sandra) skrev 2015-02-21 23:32:09 följande:

aceton ska inte användas om det är någon form av gelé som stryks på

Men om man vill ha bort gelen då??
  • Anonym (sandra)
    Akua skrev 2015-02-21 23:35:18 följande:
    Men om man vill ha bort gelen då??
    Acetonfritt eller låta det växa ut bara.
  • Akua
    Anonym (sandra) skrev 2015-02-22 00:00:34 följande:

Acetonfritt eller låta det växa ut bara.

Nej, inte låta det växa ut. Det kommer inte bli snyggt. Det finns ju medel för att ta bort gelen, får väl köpa det.
  • Loppan9876

Hej!
    Jag har själv väldigt sköra naglar, såfort dem blir långa så bryts dem utan nagelbitning. Jag brukar köpa gele och förstärka mina själv hemma med UV-lampa. Ibland köper jag bara vanliga lösnaglar som man limmar fast, dem håller ganska länge på mig. 
    Handlar allt sånt på www.max99.se, dem har massa olika färger, mönster och typer av lösnaglar som du bara limmar på! Glad

Svar på tråden Kan man köpa och göra egen förstärkning på naglarna? Typ köpa tippar utan att använda tipparna..