• Olgare

Vad tycker ni om namnen?-omröstning!

Mina favorit flicknamn! Skriv gärna vad ni tycker också! :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnen?-omröstning!
  • Abbe83

Röstade på Linnea som finns på min lista med favoritnamn. Gillar även Astrid, Linn och Alexandra. 

• Natulcien

Jag röstade på Astrid som jag tycker är klart vackrast bland namnen på din lista.

Även Linn, Lea och Linnéa är fina, tycker jag.

Vad gäller de övriga så gillar jag dem inte alls.

Minna är för sockersött och passar bättre på en hundvalp. Alexandra är mest bara tråkigt. Melitta är ju kaffefilter, och Bianca, Danielle och Heidi låter mer som artistnamn på stripteasedansöser.

• fluu

1. Astrid
    2. Alexandra
    3. Lea
    4. Heidi
    5. Danielle
    6. Linnea
    7. Bianca
    8. Linn
    9. Minna
    10. Melitta

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • DenLillaSjöjungfrun

1. Astrid

2. Lea

3. Bianca

4. Linnéa

5. Heidi

6. Alexandra

7. Minna

8. Linn

9. Danielle

10. Melitta

Skulle ha röstat på Léa/Leia om det var någon av de stavningarna. Jag gillar de flesta på din lista. De jag verkligen inte gillar är:Melitta, Danielle och Linn(men gillar Lina).

• DenNamnbitne

Två riktigt fina namn:

Linnea - Helst med den stavningen. Ett ljuvt, kvinnligt och starkt namn som passar alla åldrar men är rätt uppfordrande.(fick min röst) 10/10
    Astrid - som är mycket fint också, karaktäristiskt och starkt, fina associationer 8/10

Två fina:

Minna - sött och fint ljud, men kanske lite väl sött 6/10
    Alexandra - ganska stiligt men har lite svårt för x. Men tjusigt 6/10

De andra:
    Lea - Egentligen ett rätt karaktäristiskt namn och så länge det inte finns med några onödiga h-n så får namnet godkänt. 5/10
    Melitta - Hundra resor bättre än Melissa och ganska käckt. Fina associationer till Greveholm 5/10
    Heidi - av alla vackra gamla tyska ståtliga kvinnonamn som finns ska man inte välja detta, det är varken hackat eller malet och skulle lika gärna kunna vara amerikanskt 3/10
    Bianca - Är för prinsessaktigt och sockersött för min smak 3/10
    Danielle - Gillar ingen maskulinform av Daniel, men denna är väl den sämsta, Daniela är bättre 2/10
    Linn tar jumboplatsen. Liksom med Bertil och Bert går alltför mycket förlorat när namnet klipps av och nästan inget av glansen återstår. Sorgligt. 2/10

• DenNamnbitne

Skulle ha röstat på Léa/Leia om det var någon av de stavningarna. Jag gillar de flesta på din lista. De jag verkligen inte gillar är:Melitta, Danielle och Linn(men gillar Lina).

Leia är ju knappast en annan stavning av Lea! Lea var ju en biblisk kvinna, Leia var väl nån rymdbrud i Stjärnornas krig. 
  • Minniemousemommy

1. Danielle 2. Heidi
    3. Lia ( Inte lea isf)
    4. Astrid
    5. Alexandra
    6. Linn
    7. Bianca
    8. Minna
    9. Linnea
    10. Melitta

• MadHatter

1.biana

2.linnea

3.heidi

4. Astrid

5. Lea

6 Danielle/Minna

7 Linn

8 melitta

• DenLillaSjöjungfrun
    DenNamnbitne skrev 2015-02-21 21:35:37 följande:
    Leia är ju knappast en annan stavning av Lea! Lea var ju en biblisk kvinna, Leia var väl nån rymdbrud i Stjärnornas krig. 
    Både Leia och Léa är variationer av Leah. Léa är den franska variationen och Leia är den gamla grekiska variationen, men är nu mer känd från Star Wars.
  • fluu
    HälftenAvMig skrev 2015-02-22 12:24:34 följande:
    Bara jag som tycker Minna är tufft? ;)
    Säkert inte bara du, men i min bok är det ett ytterst mesigt och pluttigt namn.
  • annieh897

Föredrar Astrid och Linnéa.
    De andra är okej men inget jag skulle välja.
    Det jag tycker minst om är Melitta. Inte pga ev. associationer utan helt enkelt på att jag inte gillar hur det låter. Tänker ungefär hitte-på-form av Melissa.

• MallaL

Melitta? På riktigt? Kaffetratt och filter Astrid och Linn är jättefina. Heidi är fint men har två olika uttal. Lea funkar inte riktigt för mig, tänker "de är så lea" elaka, otrevliga (mest på skånska?)

• fluu

Melitta är ju iofs ett ett namn, produkten är ju döpt efter uppfinnerskan.

• DenNamnbitne
    DenLillaSjöjungfrun skrev 2015-02-22 14:19:05 följande:
    Både Leia och Léa är variationer av Leah. Léa är den franska variationen och Leia är den gamla grekiska variationen, men är nu mer känd från Star Wars.
    Mycket möjligt, men det gör det inte till samma namn. Det är som att säga att Jöns och Johannes är SAMMA NAMN.

Lea - är ju den svenska formen av detta namn. Namnet är väl även problematiskt pga uttalsskillnader. Att uttala Lea som Lia är helt befängt men det görs nog av vissa pga engelska influenser.
  • DenNamnbitne
    KikiDanielsson skrev 2015-02-22 19:26:30 följande:

Linn Bülow=:)

Jag har känslan av att helt plötsligt har ett stort antal användare ploppat upp som inte gör annat än att anföra till Mysteriet på Greveholm och Piratskattens hemlighet.
Svar på tråden Vad tycker ni om namnen?-omröstning!