Tappat sexlusten
Ok ännu en tråd om tappad sexlust då.. Känner bara att jag måste få något råd för jag är rätt uppgiven.
Min fru har helt tappat sexlusten och känner inget behov att ha sex. Vi har som mest sex 1 gng i månaden och då är det alltid på mitt initiativ. Vi är inte så bra att prata om det och jag vet inte riktigt hur jag ska attackera ämnet utan att det blir en dålig diskussion som leder till att det är jag som kräver sex och att hon känner sig pressad att behöva ligga för att jag vill.
Hon säger att sexlusten har svalnat efter två barnfödslar och att hon inte har något behov att ligga som vi gjort tidigare. Hon känner ingen lust eller behov. Till saken hör den att hon har en massageapparat som jag vet tror hon använder någon gång i veckan så någon typ av lust verkar det ju finnas. Blir sårad av att veta detta för det känns mer som att det är jag som är problemet, att jag inte är intressant längre..
När vi väl har sex så är det väldigt skönt och njutbart, och om hon inte är väldigt duktig på att fejka så ser jag på henne att hon njuter oxå och hon säger att det väldigt ofta är skönt när vi väl kommer till skott. Dilemmat är att hon varken vill eller låter mig få henne sugen när hon inte känner lust. Hon avfärdar all typ av närhet istället för att ge det ett försök. Det enda sexuella vi har mellan gångerna är när vi visar oss nakna för varandra eller när jag ber om att få ha henne nära mig när vi är mindre påklädda.
I det vardagliga försöker vi verkligen "uppskatta" varandra med kramar och kyssar och smekningar på rygg o.s.v. Jag försöker vara en bra man med att vi delar på sysslorna hemma och underlätta för varandra i vardagen men föräldralivet har alltid sina upp och ner med dålig sömn m.m.
Jag vet faktiskt inte hur jag ska hantera detta då jag känner att jag håller på att bli tokig. Jag älskar henne över allt annat och kan inte tänka mig att njuta med någon annan då jag verkligen blir upphetsad och njuter fullt ut av att vara med henne så förslag och tips på älskarinna är inte aktuellt. Titta på porrfilm eller spela något sexspel eller sexiga underkläder skulle jag mycket väl kunna tänka mig men jag vill inte pusha för hårt för att det ska bli en låsning och få motsatt effekt då det är ett väldigt laddat ämne då vi har hamnat i diskussioner där skuldkänslan har hamnat på henne för att hon tappat lusten och alltid nekar mig då jag har varit sugen.
Så kvinnor (eller män som lyckats) hjälp mig att hitta i denna labyrinten för att hitta en balans för att bådas behov ska kunna matcha bättre....
Eller är det jag som verkligen måste anpassa mig till min frus minskade sexlust?? Tycker ändå att man ska tillgodose sin partners behov till viss del sen förstår jag mycket väl att jag inte kan kräva sex utan det måste bli en balans där vi ser till bådas bästa men det känns som vågskålen väger ojämnt just nu :(