Lergigan
Skulle vilja veta hur många här inne som ätit lergigan under graviditet, när och hur mycket?
Skulle vilja veta hur många här inne som ätit lergigan under graviditet, när och hur mycket?
Jag åt dom "vanliga" lergigan från det jag plussade till vecka 17-18 någonting. Finns ju även lergigan Comp men tog aldrig dom. Funkade sådär med lergigan men utan dom hade det varit ännu värre.
Jag fick oxå lergigan för illamående men klara inte av dom blev så påverkad å dåsig. Sen va dom kvar längre i kroppen så blev jätte trött dagen efter.
Nu tar jag dom nån gång till natten för att kunna få sova en hel natt.
Jag äter Lergigan Comp och har gjort sen typ v6-7 nån gång, är nu i v 27. I början åt jag 3 om dagen, nu äter jag en tablett på morgonen för annars blir jag att må så himla illa framåt eftermiddagen.
Förra graviditeten åt jag hela tiden, på samma sätt som nu. Först 3 om dagen och så efter typ v 15-16 nånting- en om dagen. Räknar med att det antagligen blir samma nu.
äter lergigan comp sen 4 veckor tillbaka. Är gravid i v 13 nu. Tycker dom funkar sådär...lite grann bara.
I början åt jag 3-4 om dagen nu 1-2 gånger om dan
Jag åt Lergigan Comp under hela min förra grav (till v 29 blev då inlagd). Liknande som övriga i tråden, tre om dagen i början för att sen gå ner till en eller två. (Har jag för mig i alla fall) Fungerade ganska bra för mig.