• holsara5

Galonkläder

Ni som använder det till era större barn, vad har ni för tips på bra galonställ till nioåring i stl 134 och då helst med hängselbyxor. Tacksam för tips på bra märken i den storleken

• Svar på tråden Galonkläder
  • holsara5
    Flickan och kråkan skrev 2015-02-23 08:54:41 följande:

Vi har varit väldigt nöjda med KappAhls. 

Har du haft dem i stl 134?
  • Flickan och kråkan
    holsara5 skrev 2015-02-23 09:03:05 följande:
    Har du haft dem i stl 134?
    Nej, bara upp till 116, men det borde ju inte skilja......samma kläder, bara två storlekar större (de har ju dubbelstorlekar).
  • Genuin

Har 9 åringen klagat på något speciellt. Annars kan man väl ta vilket som? Didriksson gör ju jättefina och bra regnställ. Mina barn som är lite större nu är generellt inte överförtjusta i hängselbyxor.

• holsara5
    Genuin skrev 2015-02-23 09:10:37 följande:

Har 9 åringen klagat på något speciellt. Annars kan man väl ta vilket som? Didriksson gör ju jättefina och bra regnställ. Mina barn som är lite större nu är generellt inte överförtjusta i hängselbyxor.

Nej, det verkar bara vara så att vissa inte går mer än upp till 128 i storlek så ville ha tips på bra sådana i större storlek. Didriksson kanske oxå har? Här finns inget motstånd mot hängselbyxor
  • Dr Mupp

Tar en nioåring på sig regkläder med hängslen? mina skulle aldrig göra det. De har Helly hansens regnställ med midjebyxor och jacka. lite tunnare praslligare men håller vätan borta.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dixie

min 8åring har pompdelux regnkläder - dock inte hängslebyxor! 

• holsara5
    Dr Mupp skrev 2015-02-23 09:53:10 följande:

Tar en nioåring på sig regkläder med hängslen? mina skulle aldrig göra det. De har Helly hansens regnställ med midjebyxor och jacka. lite tunnare praslligare men håller vätan borta.

Absolut och efter lite efterforskning så är det rätt många i klassen som har den typen.
  • holsara5
    Fruktkompott skrev 2015-02-23 12:11:53 följande:

Måste det vara med hängslen? Annars har jag en massa tips på rikigt bra märken.

Ja, helst galon och hängselbyxor
  • jonnashus

Vi har från didrikson och Ica Maxi (dock stora i storleken) elvaåringen har fortfarande galonställ här och där räcker 134/140

• jonnashus
    Dr Mupp skrev 2015-02-23 09:53:10 följande:

Min 11-åring har hängslen....
  • MSL82

XXL har för 99kr/del. Med hängslen och fina färger. Dom e vi nöjda med????

• holsara5
    MSL82 skrev 2015-03-07 19:25:00 följande:

XXL har för 99kr/del. Med hängslen och fina färger. Dom e vi nöjda med????

Tack men verkar bara finnas upp till 130....
  • Gladskit

Helly Hansen har bra regnställ tycker vi. Nu är min nioåring inte så sugen på hängslen så vi kör utan och de byxorna har varit bra. Men jag såg att de har med hängslen också. Vi brukar handla på XXL, de finns säkert i deras webbshop också!

• MSL82
    holsara5 skrev 2015-03-09 14:55:59 följande:
    Tack men verkar bara finnas upp till 130....
    Aha, typiskt dåGlad
  • holsara5
    Gladskit skrev 2015-03-09 16:01:56 följande:

Helly Hansen har bra regnställ tycker vi. Nu är min nioåring inte så sugen på hängslen så vi kör utan och de byxorna har varit bra. Men jag såg att de har med hängslen också. Vi brukar handla på XXL, de finns säkert i deras webbshop också!

Typan bara upp till 8år
Svar på tråden Galonkläder