• Lantlollan

IVF på IVF-kliniken Stockholm, St Göran

Vi är i mitten av vår första IVF-behandling på IVF-kliniken Stockholm, på St Görans sjukhus. Någon som också går där, som vill följas åt? Eller som vill följas åt av andra anledningar, för den delen.

Vår historia är att vi började försöka få barn i juli 2012. Min make är född -84 och jag -81. Inget hände förrän i februari 2014, då vi fick en väldigt kort graviditet som slutade i ett tidigt missfall. Sedan dess har inget mer hänt och vi ställdes i kö för utredning i maj 2014. Utredningen dröjde till september/oktober 2014 och vi fick remiss till IVF. Även det dröjde och nu i februari fick vi äntligen påbörja vår första IVF. Vi går som sagt på St Göran och kör det korta protokollet med start den 12/2. Då tog jag Menopur, 150 IE, sedan komplement med Orgalutran. Idag, 23/2, var vår första äggplock och de fick ut elva ägg.

Nu är det väntan och frustration som gäller.

• Svar på tråden IVF på IVF-kliniken Stockholm, St Göran
  • minipeach
    Iskristall skrev 2016-02-11 11:28:19 följande:
    Jättebra och gullig personal! Jag blir alltid så glad av att träffa den gulliga receptionisten

Jag träffade Helene vid mitt första besök och hon har gjort kontroll vul på mig. Men bägge mina äggplock har Kerstin gjort, jag är såå nöjd!

Lycka till i mars!
    Å vad skönt, känns tryggt att höra! Låter som man är i goda händer :)
  • minipeach
    Filli89 skrev 2016-02-11 15:16:10 följande:
    Jag har haft Åsa som jag är riktigt nöjd med. Det är även hon som ska göra äggplocket imorgon. Hon har varit väldigt stöttande när jag inte haft hoppet uppe alla gånger, jag tycker även om den mkt trevliga receptionisten som någon ovan skrev hehe. Va inte nervös kommer gå super. Hoppas bara din mens matchar med efter inskrivningen för väntetiden kan vara lite irriterande.jag hade haft min precis några dagar innan så fick vänta en hel månad nästan på grund av det hehe.
    Lycka till på äggplocket! :)
  • MadArp

Hoppar in i denna tråd...
    Gjorde mitt 6:e äggplock igår på St Göran, troligen insättning imorgon eller på måndag. Känner mig mer nervös denna gång för nu har vi gjort en hel del ivf:er och inte ett enda plus i sikte. 

• Filli89

Tack minipeach.

Nu är det färdigt. Nu ligger jag och äter mina smörgåsar som man får efter hehe. Blev 11 ägg så vi får se hur många som blir befruktade. Sved lite faktiskt men fick lite mer morfin osv.

• Iskristall
    Filli89 skrev 2016-02-12 11:14:27 följande:

Tack minipeach.

Nu är det färdigt. Nu ligger jag och äter mina smörgåsar som man får efter hehe. Blev 11 ägg så vi får se hur många som blir befruktade. Sved lite faktiskt men fick lite mer morfin osv.

Härligt! Nu är du säkert hemma och myser! Grattis till lyckat ÄP!
  • Witttra

Hej Alla! Jag har visst blivit en trogen läsare här:). Vi räknar med att starta på st:Göran första veckan i mars. Blir första försöket för oss och jag är såklart jättenervös. Spännande att följa er! Lycka till alla!

• Filli89

Så nu är man ruvar. Nu får man vänta spänt.hoppas ni andra mår bra. Kram.

• Filli89
    Filli89 skrev 2016-02-10 20:57:51 följande:

Lista alla som vill får gärna uppdatera listan.

Iskristall: IVF2, ÄP 8/2, ET 10/2, TD 26/2

Filli89: IVF1 ÄP 12/2 ET 15/2, 2/3

• Iskristall
    Filli89 skrev 2016-02-15 17:02:12 följande:

Så nu är man ruvar. Nu får man vänta spänt.hoppas ni andra mår bra. Kram.

Japp, nu är det bara och vänta och vänta. Kan inte tänka på annat på dagarna
  • MadArp

Tiden går sååååå sakta ruvardag 4, känns som 100........... 

• Filli89
    MadArp skrev 2016-02-16 10:23:00 följande:

Tiden går sååååå sakta ruvardag 4, känns som 100........... 

Haha tell me about it.
  • Iskristall
    Witttra skrev 2016-02-12 23:29:20 följande:

Hej Alla! Jag har visst blivit en trogen läsare här:). Vi räknar med att starta på st:Göran första veckan i mars. Blir första försöket för oss och jag är såklart jättenervös. Spännande att följa er! Lycka till alla!

Å spännande och välkommen hit!

Stort lycka till "snart" är det mars!
  • Filli89

Alltså tjejer jag har ett problem. Jag får.ständiga orgasmer i sömnen hela tiden. Vågar knappt sova. Har hört att orgasm kan vara dåligt eftersom det framkallar sammandragningar, hur.mkt det stämmer vet jag inte. Fick det förra Et oxå då tog det sig men slutade i missfall. Usch .kanske ska sitta upp i två veckor bara haha .

• minipeach

Är det någon annan än jag som fått Elonva istället för gonal f? Hur har det gått för er andra?

• Iskristall
    minipeach skrev 2016-03-28 19:42:18 följande:

Är det någon annan än jag som fått Elonva istället för gonal f? Hur har det gått för er andra?

Jag fick Elonva fast istället för Bemfola som jag fick första gången.Jag körde Elonva sen fick jag ta några sprutor gonal-f innan äp. Det var min succé historia, jag gick in i v.10 idag!

Lycka till med Elonvan!
  • minipeach
    Iskristall skrev 2016-03-28 21:38:23 följande:
    Jag fick Elonva fast istället för Bemfola som jag fick första gången.Jag körde Elonva sen fick jag ta några sprutor gonal-f innan äp. Det var min succé historia, jag gick in i v.10 idag!

Lycka till med Elonvan!
    Hurra! Hoppas det blir så för mig med! :)
Svar på tråden IVF på IVF-kliniken Stockholm, St Göran