• 68olsson

Gamal hund

Våran 11 ½ åriga blandrashund har börjat dricka och kissa väldigt mycket. Kan hudar få diabetes? Han har alltid varit duktig och hållit sig hela natten men nu klarar han inte att hålla tätt mer än ca 8 timmar på natten. Det börjar bli frustrerande då det känns som man måste ställa klockan mitt i natten för att han inte ska kissa inne.

• Svar på tråden Gamal hund
  • Axo

Ja, de kan få diabetes. Det kan även vara något fel på njurarna. Ta hunden till en veterinär så de kan undersöka den.

• Dexter dot com

Diabetes, inkontinens, prostatacancer/förstoring, urinsten, njurproblem är vanligt bland äldre hundar så ett besök hos veterinären omgående är ett måste.

• Limaliie

Kan vara massor, nu fick vi avliva våran älskade hund igår men har varit ett par turer hos veterinären innan dess och vår hund drack också mycket och de sa att det oftast inte är ett tecken på diabetes hos hundar, men kan ha med njurar att göra eller infektion.

Vår hund hade en infektion men han blev inte hjälp av antibiotikan som borde ha hjälpt och eftersom han skulle fylla 13 år nästa månad och var gammal tror de att det var något inne i kroppen och immunförsvaret som gjorde att han inte svarade på det.
    Hade kunnat utreda vidare ännu mer men han hade lidit tillräckligt i nästan två månader av hemsk klåda i huden.

Ta hunden till veterinär!

• Ztarduzt

Kissar du hunden precis innan sänggående och direkt du vaknar borde väl 8h räcka?

• BandAnna

Frustrerande för att han eventuellt är sjuk och behöver gå ut? 

Han har funnits där för dig under hela sitt liv. Han har gett av sig själv till dig och lagt sitt hjärta i dina händer. Och nu när han börjar bli gammal och behöver dig så är hans behov plötsligt "frustrerande"?

När min hund blev gammal och trött så klev jag upp tre gånger per natt för att låta henne gå ut. I ur och skur. Inte en gång kände jag mig frustrerad över detta. Så vad är det som är så jobbigt egentligen? 

Svar på tråden Gamal hund