• Olivmamman86

Måste jag berätta för chefen om graviditeten?

Är anställd konsult på ett företag som nu har hintat om att de vill anställa mig fast hos dem när kontraktet går ut om några veckor. Blev jätteglad för det är verkligen vad jag vill!

Antar att de kommer lägga fram förlaget inom ett par veckor.

Går nu in i vecka 10.

Måste jag berätta för chefen om graviditeten när de lägger fram förslaget för den (eventuella) nya anställningen? Så rädd att det ska påverka!

• Svar på tråden Måste jag berätta för chefen om graviditeten?
  • Minza83

Nä enligt lag är du skyldig att berätta två mån innan bf! ;) så vänta du till efter rutin ul åtminstone , om din chef sedan frågar varför du inte sagt något tidigare så kan du ju säga att det var så tidigt och man vet ju inte hur det skulle gå..

• Olivmamman86

Låter klokt:)

Minza83 skrev 2015-02-24 14:52:44 följande:

Nä enligt lag är du skyldig att berätta två mån innan bf! ;) så vänta du till efter rutin ul åtminstone , om din chef sedan frågar varför du inte sagt något tidigare så kan du ju säga att det var så tidigt och man vet ju inte hur det skulle gå..

• Santin

Nej. Jag hade inte sagt något fören efter RUL. Och förmodligen väntat lite till efter det.

• Olivmamman86

Känner bara att det kommer bli lite tufft. Är andra graviditeten och tycker redan jag har mage. Måste verkligen tänka på vilka kläder jag har! Tänk då om en månad när jag är i v 18!! Ja vi får väl se:)

Santin skrev 2015-02-24 16:01:39 följande:

Nej. Jag hade inte sagt något fören efter RUL. Och förmodligen väntat lite till efter det.

Svar på tråden Måste jag berätta för chefen om graviditeten?