• millie2

humör svängningar efter p-stav!!

Hej!
    Har tagit ut min p-stav för ca 2 mån sen. Och mitt humör är för jävligt!! Inte bara att jag blir arg, sur för allt utan att jag stör mig på allt och alla!! Tycker alla är omständliga och helt ärligt korkade! Tycker ju egentligen inte så om folk i min omgivning och det började efter p-staven åkte ut. Så min tanke är då att det har något med hormoner att göra. Min undran är då om det är någon annan som märkt av detta!?
    Kände typ samma när jag gravid! Är med 100% säker på att jag inte är gravid nu!!

Står inte ut längre! Håller på att bli knäpp!!!!

Någon som kan ge mig liten ljus i tunneln!?????

• Svar på tråden humör svängningar efter p-stav!!
  • tantor

Jag var så MED p-stav {#emotions_dlg.djavulsk}
    Blev en helt annan person när jag tog ut den (jättelugn alltså Skrattande ) Tog två dagar att bli normal efter jag tog ut den.

Kan det vara något hormon /vitamin som din kropp saknar? Eller något som du får för mycket av?

Håller med Det vackraste om att det låter som PMS eller gravid Flört

• millie2

PMS har jag också tänkt på men brukar aldrig ha det så här jobbigt! Det har varit så här i 2 mån och jag har haft mens precis så trodde att humöret skulle bli bättre men ej????

Gravid är jag inte då vi har skyddat oss och min man är väldigt noga med just skydd då han inte vill ha fler barn.

Kan man ha pms så länge? Trodde det var några dagar innan mensen!?

• Det vackraste

Låter konstigt att det är fast du haft mens precis. Men en del kan ha det under mensen också. Annars kan man ha som mens fast man är gravid och det händer ju trots skydd ibland... Om man hamnat i ett för tidigt klimakterie kan man säkert också uppleva såna här humörsvängningar. Eller så är det något psykiskt eller annan sjukdom. Jag tycker att du bör söka för det på vc om det inte går över. Hoppas det går bra.

• entös

Jag känner precis likadant. tog ut min för lite mer än en månad sen. jag har aldrig varit så irriterad som jag varit sen den åkte ut. stör mig bokstavligt taget på allt. Blir irriterad för smågrejjer, går runt o är bitter över det.. Är i vanliga fall väldigt positiv och det krävs mycket för att göra mig sur eller irriterad men sedan staven åkte ut är jag en riktig argbigga :/  börjar gråta lättare oxå.. 

• millie2
    entös skrev 2015-02-25 10:21:31 följande:

Jag känner precis likadant. tog ut min för lite mer än en månad sen. jag har aldrig varit så irriterad som jag varit sen den åkte ut. stör mig bokstavligt taget på allt. Blir irriterad för smågrejjer, går runt o är bitter över det.. Är i vanliga fall väldigt positiv och det krävs mycket för att göra mig sur eller irriterad men sedan staven åkte ut är jag en riktig argbigga :/  börjar gråta lättare oxå.. 

Vad gör du åt det!? Jag försöker att tänka positivt men sen händer det en skit bagatell och man är sur igen????

Jag är också en glad och positiv person normalt ????
  • millie2
    Det vackraste skrev 2015-02-25 09:29:43 följande:

Låter konstigt att det är fast du haft mens precis. Men en del kan ha det under mensen också. Annars kan man ha som mens fast man är gravid och det händer ju trots skydd ibland... Om man hamnat i ett för tidigt klimakterie kan man säkert också uppleva såna här humörsvängningar. Eller så är det något psykiskt eller annan sjukdom. Jag tycker att du bör söka för det på vc om det inte går över. Hoppas det går bra.

Inte gravid och inte gammal nog för att vara i klimakteriet???? ( under 30!) får se hur länge det håller i sig.. Annars får jag kolla upp så det inte är något fel.
  • entös
    millie2 skrev 2015-02-25 21:47:55 följande:
    Vad gör du åt det!? Jag försöker att tänka positivt men sen händer det en skit bagatell och man är sur igen????

Jag är också en glad och positiv person normalt ????
    Jag har försökt att inte bli sur bara , men alla runt omkring har märkt att jag vart mer irriterad och nere än vanligt. (min pojkvän  vågar inte göra nåt som irriterar mig). En dag kan börja bra o ja känner mig som vanligt sen händer nåt skitlitet o ja blir skitarg och deppig o vill bara gå o lägga mig.. men hittills ha ja bara försökt tänkta på annat o typ övertala mig själv att de ska hända nåt bra snart o att de bara är staven som gör mig sån, att ja inte är sån på riktigt typ.
    Men det känns helt sjukt. Har aldrig vart lättirriterad förut i hela mitt liv o aldrig haft pms eller nåt så det känns helt främmande :(
  • Det vackraste
    millie2 skrev 2015-02-25 21:50:04 följande:

Inte gravid och inte gammal nog för att vara i klimakteriet???? ( under 30!) får se hur länge det håller i sig.. Annars får jag kolla upp så det inte är något fel.

Om man hamnar i ett för tidigt klimakterie (POF) kan man vara 25 då äggstockarna lägger av. Men inte så troligt att det är det som ditt mående beror på. Ja lägg märke till när det kommer, om det aldrig lättar måste du få hjälp för det. Det är inte roligt att känna sådär. :( Vet hur jag har varit vid pms ibland usch vad jobbigt.
Svar på tråden humör svängningar efter p-stav!!