Snart 6-åring som sticker vid dagislämningar
Jag har en femårig kille som fyller sex snart, han är mycket intelligent, känslig och explosiv. Alltid varit tidig med allt, ex. lärde han sig själv att läsa då han var fyra, duktig på matte, skriver egna små "böcker" osv. Han bytte dagis i samband med vår flytt då han skulle fylla fyra och enligt pedagogerna fungerar han superbra på dagis, de har aldrig några problem med honom. Men dagislämningarna....puh. Man vill säga upp sig från föräldraskapet ibland. Naturligtvis testar han oss hemma ibland men annars är det hyfsat harmoniskt hemma. Men när vi ska lämna har det varit knas sedan dag 1 på dagis. Det klamras fast vid våra ben så fröknarna får bända loss honom eller så sticker han vid givet tillfälle, alltså springer tillbaka till bilen eller hemåt. Nu är han dessutom stor och stark för sin ålder, 128 lång och 25 kilo. Vi har kört med "glada gubbar" - klistermärken i kalendern som han får en då dagislämningen varit bra, efter tio märken gjorde vi ngt kul ihop, och det har gett resultat. Men idag hade han tydligen stuckit igen då pappan lämnade. Jag vet inte vad jag ska göra då han ju börjar förskoleklass till hösten. Då kan man ju inte hålla på sådär?