ahead skrev 2015-02-25 11:01:16 följande:
Jag har tänkt boka en resa mitten av April, men har väldigt beslutångest var. Hur är vädret? Mycket skillnad mellan Gran Canaria och Teneriffa (Södra delen)?. Blåser mycket??
Jag var på Lanzaorte, puerto del carmen ungefär samma tid förra året, och fyfader ingen höjdare, blåste så man frös arslet av sig..!! Så dit vill jag inte igen.
Du kan få blåsigt väder varsomhelst på öarna, de ligger trots allt mitt i Atlanten.
Mitt tips är: undvik renodlade turistorter som t.ex. Playa del Inglés och Maspalomas på Gran Canaria, Playa del las Americas & Los Cristianos på Teneriffa osv.
Beroende på vad du är ute efter så rekommenderar jag storstäderna (Las Palmas på Gran Canaria & Santa Cruz på Teneriffa), alternativt lugnare öar och ställen. Corralejo på Fuerteventura är rätt trevligt, och jag gillar Puerto del Carmen på Lanzarote väldigt mycket (även om du inte gillar det), just för att där också BOR folk och inte bara turister.
Vill du vandra så är La Palma väldigt vackert och söker du ultimat lugn så åk till La Gomera.