Finns det någon mer som bor utomlands?
Hej! undrar om det är någon mer här som bor utomlands och isåfall var? Varför just där och saknar ni Sverige?
Hej! undrar om det är någon mer här som bor utomlands och isåfall var? Varför just där och saknar ni Sverige?
Först bodde jag i Frankrike i 3.5 år - där saknade jag ett språk jag förstod eftersom jag tycker franska är rent ut sagt FULT, så jag bad om förflyttning, och fick det, till Irland, där jag bott i 4 år nu - här saknar jag (från Sverige) de billiga priserna, den överlägsna sjuk- och tandvården, att köra på rätt sida av väg och bil, boende-standarden och...hm. Nej, det är nog mest det - hus och vägar och internet här SUGER verkligen, bilskatt kostar drygt 10 gånger mer än i Sverige - men å andra sidan slipper jag skotta snö halva året (jag blir regnad på istället)
Överlag har jag det rätt bra ändå :)
Bor i Norge sen åtta år tillbaka. Saknar svenska matbutiker, här är urvalet så mycket sämre. Saknar svenska vägar och tågkommunikationer. Å andra sidan är lönen så sjukt mycket bättre, arbetsdagarna både lugnare och kortare och fritiden och familjen prioriteras på ett bättre sätt än i Sverige.
Låter kul! Nu bor jag i Spanien och här har jag bott i snart 5 år. Träffade en spanjor och kom därför inte hem igen. Jag saknar svensk mat! Det dåliga med Spanien är lönerna och den höga arbetslösheten men annars trivs jag jättebra! saknar även mera regn, och att ha 4 årstider och svenska traditioner. ibland blir saknaden jobbig men vad gör man inte för kärleken
Det är nog mest det där med kärleken som håller kvar mig med; jag träffade en Österrikare här i Irland, och nu har vi nyss flyttat ihop (utan andra rumskamrater, vilket vi hade tidigare) så vi blir nog kvar ett tag till :)
Det jäkligaste är ju när familjen hemma blir gammal, sjuk, dör och så vidare :(
Det är nog mest det där med kärleken som håller kvar mig med; jag träffade en Österrikare här i Irland, och nu har vi nyss flyttat ihop (utan andra rumskamrater, vilket vi hade tidigare) så vi blir nog kvar ett tag till :)
Det jäkligaste är ju när familjen hemma blir gammal, sjuk, dör och så vidare :(
Jag bor i Spanien....saknar vänner och familj...resten klarar jag mej utan..